Sökning: "hashtag"

Visar resultat 6 - 10 av 139 uppsatser innehållade ordet hashtag.

  1. 6. “OM DU VILL UPPLEVA ÄKTA KÄRLEK & FÅ DITT HJÄRTA KROSSAT” - En tematisk innehållsanalys av den svenska BookTok-gemenskapen på det sociala mediet TikTok

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Louise Lindquist; Alva Lundmark; Tuva Rosén; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; TikTok; BookTok; Bokgemenskap; Läsaridentitet; Bokläsning; Performativity Theory; Social Worlds;

    Sammanfattning : Executive summary Today Swedish youth are increasingly spending more time on social media meanwhile the degree of book reading is decreasing. This development has led to negative consequences like inferior performance amongst Swedish students. LÄS MER

  2. 7. ¿Quién dió la orden? Mediations for social change, affects and digital media

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Gisselle Vanessa Martín Chocontá; [2023]
    Nyckelord :Mediations; affects; digital media; social change; connective action; collective action; meaning-making; social movements; political agency; Twitter.; Mediaciones; afectos; medios digitales; cambio social; acción conectiva; acción colectiva; producción de sentido; movimientos sociales; agencia política; Twitter.;

    Sammanfattning : In 2019,  Movice and CT created a mural that depicts faces of  high-ranking military officers who were in command when more than 6.000 civilians were killed by soldiers and were presented as guerilla members. LÄS MER

  3. 8. #malmö och stadens representation : En studie om vardagskultur i Malmö, grundad i Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Kimmo Svensson; [2023]
    Nyckelord :visual communication; ordinary culture; regional culture; city branding; instagram; malmoe; representation; grounded theory; visuell kommunikation; vardagskultur; regional kultur; stadsvarumärke; malmö; instagram;

    Sammanfattning : The study examined the most common visual representations of the city of Malmö on Instagrams #malmö hashtag over four days. The images were analyzed from a contextual perspective and a constructivist approach. LÄS MER

  4. 9. #DeGenderFashion : A Visual Analysis of How Fashion Is Used to Challenge Gender Norms and Heteronormative Expectations

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Alexandra Edelsbrunner; [2023]
    Nyckelord :Fashion Theory; Gender Theory; Social Media Activism; Identity; Cultural Studies; Gender Norms;

    Sammanfattning : The study aims to answer the question of whether fashion can communicate meaning, by addressing how creators on Instagram challenge dominant gender norms through fashion, with a focus on the activist movement of #DeGenderFashion. The research questions will be answered using fashion theory and gender theory as guiding points, with literature on social media activism, representations of gender, and cultural studies giving further insight into the dynamics of the movement. LÄS MER

  5. 10. Cybermotstånd med en kvinnlig blick : En cyberfeministisk och multimodal kritisk diskursanalys av TikTok-hashtaggen#femalegaze

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Linnea Bergmark; [2023]
    Nyckelord :Cyberfeminism; feminism; feministisk aktivism; hashtags; hashtag-aktivism; MCDA; multimodal kritisk diskursteori; sociala medier; TikTok;

    Sammanfattning : Denna studie använder sig av cyberfeministisk och multimodal kritisk diskursanalys som teorier för att närma sig den populära hashtaggen #femalegaze på sociala medieplattformen TikTok. Studien undersöker hur kvinnor använder sig av denna hashtag för att skapa diskursiva interventioner till dominanta diskurser rörande genusnormer. LÄS MER