Sökning: "hedonic and utilitarian motivations"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden hedonic and utilitarian motivations.
1. The role of shopping motivations on sustainable consumer behaviour in the fast fashion clothing industry
Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : The purpose of this study was to better understand how consumers of fast fashion clothing with different shopping motivations consider sustainability during their purchase. The different shopping motivations are hedonic and utilitarian, which are respectively the emotion of shopping and the function of shopping. LÄS MER
2. Tick tock, tick tock : A qualitative study of how millennials impulse buying behavior is influenced by limited-time promotion in Sweden
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : In recent years, the sales promotion techniques provided by marketing strategies has increased and has become an important factor in the fashion industry. In todays society customers have more knowledge and easier access to information online. LÄS MER
3. Avatarens nya köp – En studie om hur kön påverkar motivationer att köpa icke-funktionella varor i free-to-play spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : TV-spel som är gratis för spelare att spela men som kan innehålla saker som spelare kan betala för i spelet kan också kallas för “free-to-play” spel. Vissa av dessa free-to-play spel tillåter spelare att köpa saker som inte påverkar hur spelet fungerar. Detta kan vara saker som förändrade utseenden eller animationer som Marder, B. LÄS MER
4. Ready, set, live! How Do European Consumers Perceive the Value of Live Video Shopping and What are Their Motivations to Engage in It? A Qualitative Study
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : The phenomenon of Live Video Shopping (LVS) has gained increased attention in recent years. Sinceapproximately 2017, the Chinese market has brought LVSto the attention of the public. In terms of overall market share, LVS was projected to account for roughly 20% of the overalle-commerce volume in Chinauntil 2021. LÄS MER
5. Den moderna modebutiken : Kampen mot hållbar konkurrenskraft inom svenska trasitionella modebutiker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I skuggan av den ökande svenska elektroniska detaljhandeln står en fysisk butikshandel inom mode på sin bristningsgräns. När allt fler konsumenter väljer att konsumera mode genom den digitala världen så kan det få förödande konsekvenser för den fysiska modebutikshandeln. LÄS MER