Sökning: "hedonic and utilitarian motivations"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden hedonic and utilitarian motivations.

  1. 1. The role of shopping motivations on sustainable consumer behaviour in the fast fashion clothing industry

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Ezgi Tekergül; Anna Frederique Leonie Koning; [2023]
    Nyckelord :sustainability; fast fashion; clothing; consumer behaviour; sustainable consumer behaviour; shopping motivations;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to better understand how consumers of fast fashion clothing with different shopping motivations consider sustainability during their purchase. The different shopping motivations are hedonic and utilitarian, which are respectively the emotion of shopping and the function of shopping. LÄS MER

  2. 2. Tick tock, tick tock : A qualitative study of how millennials impulse buying behavior is influenced by limited-time promotion in Sweden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Victoria Petersson; Frida Brink; [2022]
    Nyckelord :Consumer decision making behavior; Impulse buying behavior; Online impulse buying behavior; Limited-time promotion; Millennials; Sweden;

    Sammanfattning : In recent years, the sales promotion techniques provided by marketing strategies has increased and has become an important factor in the fashion industry. In todays society customers have more knowledge and easier access to information online. LÄS MER

  3. 3. Avatarens nya köp – En studie om hur kön påverkar motivationer att köpa icke-funktionella varor i free-to-play spel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Markus Lindström; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : TV-spel som är gratis för spelare att spela men som kan innehålla saker som spelare kan betala för i spelet kan också kallas för “free-to-play” spel. Vissa av dessa free-to-play spel tillåter spelare att köpa saker som inte påverkar hur spelet fungerar. Detta kan vara saker som förändrade utseenden eller animationer som Marder, B. LÄS MER

  4. 4. Ready, set, live! How Do European Consumers Perceive the Value of Live Video Shopping and What are Their Motivations to Engage in It? A Qualitative Study

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Elina Andersson; Nicolai Pitz; [2021]
    Nyckelord :Live Video Shopping; LVS; perceived value; consumer engagement; digital marketing; e-commerce; Technology Acceptance; Uses and Gratifications Theory;

    Sammanfattning : The phenomenon of Live Video Shopping (LVS) has gained increased attention in recent years. Sinceapproximately 2017, the Chinese market has brought LVSto the attention of the public. In terms of overall market share, LVS was projected to account for roughly 20% of the overalle-commerce volume in Chinauntil 2021. LÄS MER

  5. 5. Den moderna modebutiken : Kampen mot hållbar konkurrenskraft inom svenska trasitionella modebutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tobias Minin; Viktor Petersson; [2021]
    Nyckelord :Modern retail fashion store; retail death; Customer value proposition; hedonic; utilitaristic; shopping motivation; 3P; customer experiences; activities; competitive advantage.; Modern retail fashion store; retail death; Customer value proposition; hedonic; utilitaristic; shopping motivation; 3P; customer experiences; activities; competitive advantage.;

    Sammanfattning : I skuggan av den ökande svenska elektroniska detaljhandeln står en fysisk butikshandel inom mode på sin bristningsgräns. När allt fler konsumenter väljer att konsumera mode genom den digitala världen så kan det få förödande konsekvenser för den fysiska modebutikshandeln. LÄS MER