Sökning: "henrik 2009"

Visar resultat 1 - 5 av 226 uppsatser innehållade orden henrik 2009.

  1. 1. Designing a Corporate Training Game that Empowers the Communication between Game Designers and Programmers

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Paul Brandstetter; Henrik Nilsson; [2023]
    Nyckelord :corporate games; training games; design communication; cultural approach to organizations; measuring communication; game design;

    Sammanfattning : This research investigates the communication of design teams using Research through Design. Specifically, it investigates the communication between the game designers and programmers in a game development environment. LÄS MER

  2. 2. "Från och med nu ska vi vandra tillsammans" : en ekodidaktisk studie av antropocentrism, fantasi och fiktion i Maria Hellboms Älgkungen (2021)

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Cia Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Barnradions bokpris; Älgkungen; Maria Hellbom; ekokritik; antropocentrism; dualism.;

    Sammanfattning : I denna uppsats analyseras Maria Hellboms Älgkungen (2021) ur ett ekokritiskt perspektiv, med stöd i ett didaktiskt sådant. Syftet med studien är att lösa upp dualismen mellan antropocentrism och ekocentrism. Syftet är vidare att problematisera dualismen mellan didaktik och estetik. LÄS MER

  3. 3. Rigify inom produktion : Ett gångbart produktionsverktyg för mindre aktörer och företag?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Johan Axdorph; Henrik Olsson; [2022]
    Nyckelord :Blender; animation; spelutveckling; riggning; rigify;

    Sammanfattning : Detta arbete har haft som syfte att undersöka huruvida Blenders (1994) tilläggsverktyg Rigify kan användas för att frigöra arbetskraft inom spelindustrin, då det är ett verktyg för riggning av 3D-karaktärer. Forskare har tidigare gjort försök till att skapa algoritmer som kan hjälpa till inom 3D-animation genom att ha skapat självgenererade riggar (Baran & Popovic 2007; Pan et al 2009; Bharaj et al 2012), samt riggar som också skinnas, eller knyts, direkt till karaktären (Le & Deng 2014). LÄS MER

  4. 4. Syns man inte, finns man inte : En fallstudie om GIF Sundsvalls CSR-kommunikation kring Back 2 Basics

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sandra Östberg; Maja Sundqvist; [2021]
    Nyckelord :CSR-communication; GIF Sundsvall; Association; Corporate Social Responsibility; Back 2 Basics; CSR-kommunikation; GIF Sundsvall; Förening; Corporate Social responsibility; Back 2 Basics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to identify and analyze how GIF Sundsvallcommunicates their CSR activity, Back 2 basics. This activity strives to reduce the barriers that exist in vulnerable areas in Sundsvall among children and young people, with equal opportunities to practice sports  and activities. LÄS MER

  5. 5. Kulminationsmodellen : en systematisk processpårning av relativ styrka i gerillakrigföring

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Henrik Blomqvist; [2020]
    Nyckelord :kulmination; uppror; processpårning; Galula; Vego; Clausewitz;

    Sammanfattning : Kulmination är ett väletablerat teoretiskt begrepp inom högintensiv krigföring som förklarar hur relativ styrka förändras mellan motståndare. Kulmination är dock relativt oprövat i lågintensiva konflikter och särskilt inom gerillakrigföring. LÄS MER