Sökning: "hotellnäringen"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet hotellnäringen.

  1. 1. Strategier för att skapa upplevelsevärden : en studie av hotellnäringen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lina Melander; Elin Larsson Kalla; [2023]
    Nyckelord :upplevelseekonomi; upplevelsevärde; hotellnäringen; transformativt ledarskap; transaktionellt ledarskap.;

    Sammanfattning : Grundläggande behov är idag i högre grad tillgodosedda vilket resulterat i att kraven hos konsumenter förändrats till att behöva mer för att bli nöjda, detta kopplat till översta trappsteget i Maslows behovstrappa- självförverkligande. Som en följd av det förändrade behovet har vi stött påbegreppet upplevelseekonomi, vilket först myntades i slutet av 1900-talet, och ses som ett ytterligare värdeerbjudande till konsumenten utöver produkt, tjänst och service. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsarbete inom den svenska hotellnäringen : En komparativ studie om hur två hotellkedjor arbetar med hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Jenna Troberg; Malin Pettersson; [2016]
    Nyckelord :Sustainable tourism; sustainability measures; CSR; communication; brands.; Hållbar turism; hållbarhetsåtgärder; hållbarhetsarbete; CSR; kommunikation och varumärken.;

    Sammanfattning : I och med att konkurrensen och resandet ökat krävs det idag att aktörer inom turismbranschen hittar nya sätt att locka resenärer på. Varumärkesstrategier har därför expanderats och innefattar idag även företagets värderingar. LÄS MER

  3. 3. Det som händer på hotellet, hamnar på TripAdvisor : En kvalitativ studie av hotell i Karlstad

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Elin Gabrielsson; Lisa Hedlund; [2015]
    Nyckelord :TripAdvisor; User-generated content; e-WoM; Webb 2.0;

    Sammanfattning : Den utveckling som internet har genomgått har bidragit till att en rad förändringar har skett. Det innehåll som finns på internet har ändrats och skapas numer av dess användare lika mycket som av företag och organisationer. LÄS MER