Sökning: "hur kan man mäta personal"

Visar resultat 6 - 10 av 30 uppsatser innehållade orden hur kan man mäta personal.

  1. 6. Alternativ kommunikation på förskolan : "fler kanaler att kommunicera"

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Lidman Ellinore; [2020]
    Nyckelord :Augmentative and alternative Communication; Communication; AAC; Unaided systems; Aided system; Preschool; Preschool teachers; Alternativ och kompletterande kommunikation; Kommunikation; Tecken som alternativ och kompletterande kommunikation; Grafisk AKK; Förskola; Förskollärare;

    Sammanfattning : Talet är något som många människor tar för givet, men för en del barn och vuxna är detta något som inte är lika självklart. Människor med språksvårigheter kan få hjälp och denna hjälp kan börja redan i förskolan. Alternativ och kompletterande kommunikation, AKK, är ett samlingsbegrepp av olika hjälpmedel som kompletterar talet. LÄS MER

  2. 7. Produktionsoptimering hos kraftvärmeproducenter - Analys av produktionsoptimeringssystem med avseende på ekonomi och miljö

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaper

    Författare :Matilda Meyer; [2020]
    Nyckelord :Kraftvärmeproduktion; produktionsoptimering; ekonomi; miljö; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Kraftvärmeproduktion är en produktionsteknik där både värme och el produceras i samma process. Eftersom produktionen innefattar små marginaler för att hålla sig konkurrenskraftig, är det viktigt att planera och optimera produktionen. En av de största kommersiella programvarorna för produktionsoptimering är Energy Optima 3 (EO3). LÄS MER

  3. 8. Are you a sellout? : En kvalitativ studie om reklammusik och kongruensen mellan varumärken i reklamsamarbeten

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jennika Elisson; Sofia Hedegård; Lisa Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :Music in advertising; advertising collaborations; congruence; image; authenticity; cobranding; brand; musician; sellout; anonymous; Reklammusik; reklamsamarbeten; kongruens; image; autenticitet; co-branding; varumärke; musiker; sellout; anonym;

    Sammanfattning : Reklammusik är något som funnits in nästan 100 år, men begreppet och attityden mot den är något som har förändrats avsevärt. Från att ha varit något som musiker tagit avstånd från för att behålla sin autenticitet, har det istället blivit ett sätt att mäta framgång på. LÄS MER

  4. 9. SCADA-system för mindre företag - en inkörsport till Industri 4.0

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Andreas Farde; Carl Svinge; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den digitala fabriken behöver inte kräva stora investeringar och fördelarna är stora för företag som vill öka sin konkurrenskraft. Med hjälp av den digitala fabriken kan man utveckla varje enskild process eller hela fabriken samt övervaka sin produktion med större precision. LÄS MER

  5. 10. Företagsförsäkringar för resurseffektivisering hos tillverkande företag

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Emelie Korse; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Idag ställs höga krav på de tillverkande företagen då det ständigt öppnas upp nya strategier för att resurseffektivisera verksamheten. Kunder förväntar sig snabba leveranser av unika produkter med hög kvalitet. Resurseffektivisering innebär att företaget reducerar onödig resursförbrukning i verksamheten. LÄS MER