Sökning: "hur upplever högstadieelever skolan"
Visar resultat 21 - 25 av 41 uppsatser innehållade orden hur upplever högstadieelever skolan.
21. Låt oss prata om sex - En studie om högstadieelever- och lärares syn på sex- och samlevnadsundervisningen
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sex- och samlevnadsundervisningen har förändrats mycket under de senaste 100 åren. Från att vara något man inte talade om till något som vi diskuterar öppet och kan hitta information om överallt. Just den här tillgången till information som dagens ungdomar har, gör sex- och samlevnadsundervisningen på skolan ännu viktigare. LÄS MER
22. "Det tyckte jag var jobbigt ibland - att komma med dator där liksom ..." En kvalitativ intervjustudie med fem högstadieelever i behov av stöd om deras erfarenheter av en-till-en-datorer
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Studiens syfte var att undersöka fem högstadieelevers uppfattningar och erfarenheter av en-till-en-datorer. De intervjuade eleverna hade sedan tidigare bedömts ha behov av en egen skoldator som särskilt stöd. LÄS MER
23. Omsorgsfull bedömning : en studie av högstadieelevers upplevelser av utvecklande bedömning och vad lärares omsorg kan betyda för dessa upplevelser
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Den här undersökningen beskriver vad som karakteriserar bedömning som en grupp högstadieelever upplever som utvecklande, samt vilken betydelse lärares omsorg kan ha för detta förfarande. Enligt forskning är kommunikationen mellan elever och lärare viktig när det gäller bedömning. LÄS MER
24. En kvantitativ studie om högstadieelevers upplevelse av restaurangmiljön
Kandidat-uppsats, Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund Sedan 2011 är det lag i Sverige på att det ska serveras näringsriktig skollunch i grundskolan. Rektorn bör se till att det finns förutsättningar för eleverna, till exempel tidpunkten för måltiden och trivseln i skolrestaurangen, så att de går och äter lunch. LÄS MER
25. "Mobilen - En extra kompis" : En kvalitativ studie av mobilanvändning bland högstadieelever
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Denna uppsats syfte har varit att undersöka vilken roll mobilen spelar i en grupp ungdomars liv och då framförallt i skolan. Vi har intervjuat åtta elever på en högstadieskola samt utfört observationer för att få en så klar bild som möjligt av deras förhållande till mobilanvändning. LÄS MER