Sökning: "identifiera kund"
Visar resultat 1 - 5 av 235 uppsatser innehållade orden identifiera kund.
1. Mjuka framgångsfaktorer för införande av ett BI-system i en mellanprojektsrelation mellan kund och systemimplementatör och effekter av dess användning i kundens verksamhet : En fallstudie av Myndigheten för yrkeshögskolan och Atea Sverige
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Business Intelligence (BI) är en central del av modern affärsverksamhet och används för att omvandla rådata till meningsfull information för bättre beslutsfattande. Införande av BI kan möta flera utmaningar som påverkar BI:s effektivitet och framgång. LÄS MER
2. Framgångsfaktorer under införandeprocessen av en systemintegration mellan en e-handelsplattform och ett affärssystem : En fallstudie inom fallföretaget Klubbhuset
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Företag har idag enklare att införskaffa nya system och applikationer. De nya applikationerna och systemen måste integreras med befintliga system, vilket många företag har problem med. När företagen växer blir problemen större. LÄS MER
3. Betydelsefulla kriterier för kundens val mellan molnbaserat eller lokalt installerat affärssystem, och specifikt affärssystem : En fallstudie av tre kund–systemimplementatörsrelationer
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Dagens moderna affärsmiljö utmärks av ständiga tekniska förändringar. I en tid av snabb digitalisering är det betydelsefullt att säkerställa en modern teknologisk infrastruktur som står sig i framtiden. Konceptet molnbaserade affärssystem har vuxit snabbt de senaste åren och förväntas fortsätta växa. LÄS MER
4. Optimering av produktionseffektiviteten genom förbättrad insikt om genomloppstiden Fallstudie av Åkerstedts Verkstads AB Genomloppstid efter omställning/omstrukturering/renovering
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I takt med nya marknadsförutsättningar där företag förhåller ett kundanpassat utbud, är produktionseffektivitet inte längre ett alternativ, utan ett imperativ för företag att förbli konkurrenskraftiga och relevanta. I och med nya kundkrav där man anpassar utbudet efter varje kund, är den problematiska ingången tillverkande företag har, en försummad insikt för hur genomloppstiden, samt samordningen av produktionens procedurer förändras. LÄS MER
5. En förbättrad kundresa med ett CRM-system som möjliggörare : En fallstudie om framgångsfaktorer för en förbättrad relationmellan en försäkringsförmedlare och dess privatkunder urett kundreseperspektiv
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Att utveckla bra relationer med sina kunder är en avgörande faktor för ett företags framgång. Deinteraktioner med företaget som kunden gör kan ses som en resa där bland annat framgångsfaktorernakommunikation, transparens och intern kompetens är väsentliga för en stor kundnöjdhet. LÄS MER