Sökning: "idiographic approach"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden idiographic approach.
1. Kognitiva nedsättningar som faller mellan stolarna: vilken betydelse har premorbid nivå för bedömning av kognitiv funktion vid utmattningssyndrom?
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Stressrelaterad ohälsa är en av de vanligaste sjukskrivningsorsakerna i västvärlden. I Sverige diagnostiseras vanligen långvarig stressrelaterad ohälsa som utmattningssyndrom. Vid utmattningssyndrom är kognitiva besvär ett framträdande symptom som kan vara långvarigt. LÄS MER
2. Caught in a Bad Romance - The Contradiction of Woke Brands in Consumers' Lives
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to discover the characteristics of consumer brand relationships between consumers and woke brands and thus contribute to the research field of consumer brand relations. This will be achieved by looking to the relationship in the context of postmodern consumers and specifically three purposively selected cases; Pepsi, Always and Gillette. LÄS MER
3. Persona modeling by crowdsourcing using the repertory grid technique
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Within user modeling there are various methods for representing targeted users. Persona for example is a user archetype which is given a face and name, and is carefully described in terms of goals, needs, and tasks (Blomquist & Arvola, 2002). LÄS MER
4. Matchfixning – Ett hot mot idrotten? : En studie om uppfattningar, ansvarstagande och åtgärder
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Syftet var att undersöka uppfattningar, ansvarstagande och åtgärder kring matchfixning. Urvalet bestod av totalt sju respondenter fördelade på två spelare, två ledare och tre styrelsemedlemmar. Respondenterna tillhörde föreningar inom Gävleborgs län idrottsförbund med koppling till fotboll och bandy. LÄS MER
5. Societal Value Change and Change inProduct Portfolio : A Case Study of Henkel AG & Co. KGaA with Special Considerationof ‘Green’ Product Innovations in Germany 1970-2010
Master-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : BackgroundThe biggest issue of our time is the environmental damage we have caused. Publics are becomingincreasingly aware of this challenge: environmental concern has risen. This change toward greenvalues is commonly referred to as “greening of society”. LÄS MER