Sökning: "idrott och hälsa relationellt"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden idrott och hälsa relationellt.

  1. 1. Att bemöta elever i behov av särskilt stöd i idrott och hälsa : Sex idrottslärares erfarenheter av arbete med extra anpassningar och särskilt stöd

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Elin Norling; [2023]
    Nyckelord :idrott och hälsa; extra anpassningar; särskilt stöd; undervisning; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka och bidra med kunskap utifrån några idrottslärares erfarenheter av och förutsättningar för arbetet med extra anpassningar och särskilt stöd. I studien har det genomförts intervjuer med sex idrottslärare som undervisar på olika låg- och mellanstadieskolor. LÄS MER

  2. 2. Idrott och hälsa i gymnasiesärskolan: Anpassad undervisning ur ett idrottslärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Malin Bjärum; [2015]
    Nyckelord :Anpassad fysisk aktivitet AFA ; Idrott och hälsa; Gymnasiesärskola; Utvecklingsstörning;

    Sammanfattning : Bjärum, Malin (2015). Idrott och hälsa i gymnasiesärskolan: Anpassad undervisning ur ett idrottslärarperspektiv (Physical education in upper secondary special school: Adapted teaching from a PE teacher perspective). Speciallärarprogrammet, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Högskola. LÄS MER

  3. 3. Elevinflytande på tid : En aktionsforskningsstudie om att involvera elever i planeringsprocessen i ämnet idrott och hälsa

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Mimmi Andersson; Cecilia Larsson; Jennie Larsson; [2014]
    Nyckelord :Delaktighet; elevinflytande; idrott och hälsa; involvering; planering;

    Sammanfattning : Aktionsforskningens syfte är att öka elevers delaktighet i ämnet idrott och hälsa genom att involvera dem i planeringsprocessen. Detta eftersom elever sällan tillåts vara delaktiga i utformandet av undervisningen och därmed saknar förståelse för dess syfte och innehåll. LÄS MER

  4. 4. "Inga konstigheter" : en intervjustudie av idrottslärares åsikter kring rörelsehinder i undervisningen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Jonatan Kemi; [2011]
    Nyckelord :Idrott hälsa; inkludering; rörelsehinder; socialkonstruktivism; åsikter;

    Sammanfattning : Rörelsehinder i undervisningen är ett fenomen som ställer vissa krav på en lärare i Idrott och hälsa, eftersom ämnet har en fysisk prägel. Faktum är att undervisningen ska anpassas till varje elevs förutsättningar och behov, men hur tänker lärarna kring detta? Syftet med examensarbetet är att undersökaidrottslärares åsikter kring undervisning med rörelsehindrade elever i grundskolan. LÄS MER