Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. ”JAG KAN INTE HELLER SPELA FOTBOLL MEN JAG LÅTER BLI”. En kvantitativ innehållsanalys på fans kommentarer på fotbollslags Instagram-inlägg vid en förlust.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emil Ackre; [2024-03-01]
    Nyckelord :Fotboll; Instagram; Supportrar; Fans; Kommentarer; Affekt;

    Sammanfattning : This bachelor thesis is an analyze on football fans behaviors on social media in affect after a loss, specifically on Instagram. It is then specifically on three Swedish football teams Instagram that has been analyzed, and the teams chosen are Malmö FF, IFK Göteborg and AIK. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesbyggande inom professionell fotboll: Sociala mediers påverkan : En kvalitativ studie på fyra allsvenska fotbollsklubbar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jonathan Gillberg; Jacob Noor Eliasson; [2023]
    Nyckelord :Varumärkesbyggande; Sociala medier; Tik Tok; Snapchat; SMMS; Varumärkesidentitet; Varumärkeslojalitet; Relationsskapande;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra till forskningen kring hur SMMS kan gynna professionella fotbollsklubbar i deras varumärkesarbete. Studien ämnar specifikt att fylla luckan i forskningen kring de senaste trenderna på sociala medier. LÄS MER

  3. 3. IFK Göteborg, ett framgångsexempel kring varumärkesuppbyggnad - En uppsats om supportrarnas syn på IFK Göteborg som varumärke samt organisatoriska- och historiska framgångsfaktorer kring varumärkesuppbyggnad

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adrian Mellbin; Sebastian Pihl; [2021-02-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. ‘’Man är ju en del av någonting som är väldigt mycket större än sig själv’’ : En kvalitativ studie om fotbollssupporterskap ur kvinnors perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Hanna Johannisson; Emelie Rütimann Dahlström; [2021]
    Nyckelord :Herrallsvenskan; football; supporter; female supporter; supporter culture; Herrallsvenskan; fotboll; supporter; kvinnlig supporter; supporterkultur;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur kvinnor upplever sin sociala position i en mansdominerad supporterkultur som supportrar i Herrallsvenskan. Det centrala är att nå en djupare förståelse för hur kvinnor upplever den manligt dominerade supporterkulturen, vilka erfarenheter de har av interaktion med andra supportrar samt hur det upplever det egna supporterskapet. LÄS MER

  5. 5. Corporate social responsibility within professional football clubs: an international multiple case study.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Tommaso Costa; [2018-01-24]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; sport management; football business; professional football clubs; CSR in sport; motives for CSR; challenges to CSR; CSR development;

    Sammanfattning : Professional football clubs are progressively increasing their level of complexity in terms of resources, organization and strategies. As a result football management has started to gain more attention by scholars. LÄS MER