Sökning: "impact response"

Visar resultat 1 - 5 av 1263 uppsatser innehållade orden impact response.

  1. 1. Trygghetens Tegnell. En kvalitativ studie om Folkhälsomyndighetens kommunikatörers syn på pandemins profet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jenny Fredrika Park; [2024-03-04]
    Nyckelord :COVID-19; kriskommunikation; Anders Tegnell; Folkhälsomyndigheten;

    Sammanfattning : Executive summary This research delves into the multifaceted realm of crisis communication, emphasizing its complexities, especially within the unprecedented context of the COVID-19 pandemic. Central to the study is the exploration of how media personification shapes public perceptions and, more specifically, the role of Anders Tegnell, a pivotal figure in the Public Health Agency of Sweden. LÄS MER

  2. 2. Utvärdering av biotopvårdande åtgärder i Grimåsbäcken. En analys av fysikaliska egenskaper och sammansättning av makroevertebrater.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Instiutionen för biologi och miljövetenskap

    Författare :Björn Andermo; [2024-01-22]
    Nyckelord :Channelized streams; retention; biotope preservation; macroinvertebrates; bottom substrate; woody debris.;

    Sammanfattning : Many streams have been exposed to extensive anthropogenic impact for the benefit of forestry and agriculture. The effects has mainly been channelization characterized by lowered and straightened channels. This homogeneous morphology leads to decreased ability to retain water as well as lost connection to the floodplain. LÄS MER

  3. 3. Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Busara Surapee; William von Sicard; [2024]
    Nyckelord :Ethical scandals; Consumer behavior; Brand image; Purchase intention; Severity of the scandal; Etiska skandaler; Konsumentbeteende; Varumärkesbild; Köpavsikt; Allvarlighetsgrad på skandalen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Busara Surapee och William von Sicard Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att belysa etiska skandalers påverkan på konsumenternas köpavsikt och varumärkesuppfattningar. LÄS MER

  4. 4. En kunskpaps översikt om bildämnets relevas i en förändelig tid.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Karen Melina Olavarria Alarcon; Alexander Du; [2024]
    Nyckelord :Art Education; Art Activities; Creativity; Contemporary Art; Curriculum; Educational Change; High School; Visual Culture; Visual Literacy;

    Sammanfattning : In response to the recent political decision in Sweden in 2023 to reduce the allocation of hours for visual art education in Swedish Schools Högstadiet (grade 7-9), this study is motivated by a commitment to substantiate our stance against this policy through scientific rationale. This paper undertakes a literature review to explore the significance of visual arts within the evolving landscape of educational curricula. LÄS MER

  5. 5. A Crisis of Identity : National Identities’ Impact on Approval of Government Response to the COVID-19 Pandemic

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Elsa Solvin; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In the face of ever-present crises, this thesis aims to investigate if national identity is a factor that can contribute to our understanding of why individuals have different opinions of government crisis response, focusing specifically on the COVID-19 pandemic as a most likely case for this. The research question is “Does national identity impact approval of government crisis response?” By using regression analysis to study national identities generally, as well as some subdivisions of national identity, the investigation finds an (albeit) weak relationship between having a strong national identity and approval of government response to the COVID- 19 pandemic. LÄS MER