Sökning: "importance of computer in the field of education"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden importance of computer in the field of education.
1. En studie av parameterstyrda modeller under projektering
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Framgången i ett komplicerat byggprojekt bygger på välplanerad projektering som i sin tur är beroende av erfarna aktörer för att kunna vara konkurrenskraftig. Genom att utnyttja parameterstyrda modeller i bland annat repetitiva projekteringsprocesser kan även samarbetet mellan arkitekter, konstruktörer och projektörer effektiviseras. LÄS MER
2. Designing Learning Activities to Support Young Women’s Interest in Programming and Computational Thinking
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Over the last few years, the importance of computer science education for children has been promoted more and more vigorously. In addition, the demand for technology occupations has increased rapidly, and there are many job opportunities in computer science. However, there are not many women working in this field. LÄS MER
3. Challenges associated with effective task execution in a Virtual Learning Environment: A case study of Graduate Students of a University
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kreativa teknologierSammanfattning : Context: In recent years, more and more people have started showing an increasing interest in distance or web-based education. Some of the reasons for this are the improvement in information and communication technology, as well as advancement in computer networking infrastructures. LÄS MER
4. INTERNET AND AUTISM: The reflection of communication experiences in narrative practices
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Background: Perspectives of Internet use among students with ASD are not a clearly investigated field although positive results in mainstream schools are already received. Multiple pieces of research have shown that computer technology facilitates a broader range of educational activities to meet a variety of needs for students with mild learning disorders, and adaptive technology can enable students with severe disabilities to become active learners in the classroom alongside their peers who do not have disabilities. LÄS MER
5. Systemutbildning ur användarnas synvinkel - En fallstudie om användarutbildning vid ett företag
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Användarutbildning är en viktig del för i stort sett alla företag som använder någon formav informationssystem. Även om man oftast inser hur viktigt det är med denna utbildningär den ofta lågt prioriterad med för liten budget.Detta arbete är en fallstudie som görs på ett företag som medverkar anonymt. LÄS MER