Sökning: "important entities"

Visar resultat 1 - 5 av 209 uppsatser innehållade orden important entities.

  1. 1. Cirkulär ekonomi som ett beslut : En kvalitativ studie om hur soptunnemodellen förklarar implementeringen av cirkulär ekonomi i små och medelstora svenska bolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Daniel Jonsgården; Sakke Pellikka; [2024]
    Nyckelord :Circular economy; SME; Decision making; garbage can model; Sweden; Cirkulär ekonomi; SME; Beslutstagande; Soptunnemodellen; Sverige;

    Sammanfattning : Titel: Cirkulär ekonomi som ett beslut: En kvalitativ studie om hur soptunnemodellen förklarar implementeringen av cirkulär ekonomi inom små och medelstora företag Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Daniel Jonsgården och Sakke Pellikka Handledare: Jean Mutiganda Datum: 2024 – januari Syfte: Flera studier visar på svårigheter och hinder för införandet av cirkulär ekonomi. Syftet med denna studie är att undersöka hur implementeringsbeslutet ser ut och därmed varför företag trots hinder väljer att implementera cirkulär ekonomi. LÄS MER

  2. 2. Experiences and challenges of Collaboration between Civil Society Organizations and the United Nations

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Mina Mirzakhani-Moghaddam; [2023-11-17]
    Nyckelord :Interorganizational collaboration; civil society organization; CSO; United Nations; UN; civil society participation; CSO and the UN collaboration;

    Sammanfattning : Interorganizational collaboration is defined by Phillips, Lawrence and Hardy (2000) as “a co-operative relationship among organizations that relies on neither market nor hierarchical mechanisms of control” (pp. 24). LÄS MER

  3. 3. Unlocking the Battle Pass: Broadening the Scope of Video Game Gamification

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Melinda Sowole; [2023]
    Nyckelord :Gamification; Battle Pass; Season Pass; Challenges; Extrinsic motivation; Negative reinforcement; Video games;

    Sammanfattning : While gamification has been extensively studied in specific fields, such as education and health, its application in other domains remains understudied. This thesis explores how battle passes, a common gamification system found in video games, are implemented and examines their potential challenges and limitations within and beyond video games. LÄS MER

  4. 4. Sustainability benefits of industrial symbiosis: Building value from stakeholders

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Laura Elizabeth Redmond; [2023]
    Nyckelord :Industrial symbiosis; stakeholder engagement; sustainable business models; circularity; sustainability benefits; Social Sciences;

    Sammanfattning : The circular economy (CE) brings a shift in business operations that could increase societal well-being and reduce environmental costs, making regionalization and circular supply chains crucial to reduce greenhouse gas emissions. Industrial Symbiosis (IS) is a strategy to enhance the circularity of industry by exchanging resources and knowledge sharing between different actors in an industrial system. LÄS MER

  5. 5. Exploring information security culture within Swedish municipalities : A qualitative study

    Master-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Haydar Ameri; [2023]
    Nyckelord :Municipality; security awareness; security culture; information security; cybersecurity;

    Sammanfattning : The human aspect in the context of security has been a well-debated topic over the last two decades among researchers and practitioners. It has been recognized that technology alone cannot provide full protection, but should be combined with information security culture. LÄS MER