Sökning: "individuell utvecklingsplan IUP"
Visar resultat 21 - 25 av 47 uppsatser innehållade orden individuell utvecklingsplan IUP.
21. Elevers uppfattningar kring bedömningsmatriser i svenska
Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats är att undersöka elevers uppfattningar och upplevelser av bedömningsmatriser i svenska. Uppsatsen är ett led i ett skolutvecklingsprojekt om kunskapssyn, bedömning och IUP, Individuell utvecklingsplan, på Fäladsgården, en 6-9-skola, i Lund . LÄS MER
22. Arbetet med de individuella utvecklingsplanerna : Några lärares uppfattningar i grundskolans tidiga skolår
M1-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att få insikt i hur verksamma lärare i grundskolans tidiga skolår uppfattar arbetet med IUP Våra frågeställningar är: - Hur uppfattar lärare i grundskolans tidiga skolår arbetet med IUP? - Vad uppfattar lärare i grundskolans tidiga skolår att en bra IUP är? För att besvara dessa frågor genomförde vi åtta kvalitativa intervjuer med verksamma lärare i grundskolans tidiga skolår. Vi fann detta ämne intressant då man som lärare är ålagd att skriva individuellautvecklingsplaner för varje elev. LÄS MER
23. IUP- skilda världar. En jämförelse mellan elevers uppfattningar i två olika skolor i Göteborg.
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : I den här uppsatsen presenteras en mindre intervjustudie av hur elever på två olika skolor iGöteborgsområdet uppfattade det egna lärandet i relation till verktyget individuellautvecklingsplaner (IUP).Det övergripande syftet med undersökningen var att jämföra elevernas uppfattningar i tvåolika skolor i skilda områden utifrån faktorer som etnisk bakgrund, språkkunskaper ochsocioekonomiska villkor. LÄS MER
24. Individualisering och Individuell Utvecklingsplan
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Syftet med examensarbetet har varit att undersöka hur lärare använder sig av individualisering och IUP. Undersökningen genomfördes i form av kvalitativa intervjuer där fyra olika pedagoger från tre olika kommuner fick komma till tals och skildra sin syn på individualisering och IUP utifrån sin verklighet i skolan. LÄS MER
25. På väg mot målen : En studie om samverkansprocessen kring individuella utvecklingsplaner ur ett lärar-, elev- och föräldraperspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Alla elever i grundskolan, ska sedan januari 2006, ha en individuell utvecklingsplan vars syfte främst är att stödja elevers måluppfyllelse, enligt de nationella styrdokumen-ten. I Skolverkets allmänna råd (2005) anges att elever såväl som föräldrar ska ges del-aktighet och inflytande över arbetet med IUP. LÄS MER