Sökning: "individuell utvecklingsplan"
Visar resultat 41 - 45 av 78 uppsatser innehållade orden individuell utvecklingsplan.
41. Arbetet med de individuella utvecklingsplanerna : Några lärares uppfattningar i grundskolans tidiga skolår
M1-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att få insikt i hur verksamma lärare i grundskolans tidiga skolår uppfattar arbetet med IUP Våra frågeställningar är: - Hur uppfattar lärare i grundskolans tidiga skolår arbetet med IUP? - Vad uppfattar lärare i grundskolans tidiga skolår att en bra IUP är? För att besvara dessa frågor genomförde vi åtta kvalitativa intervjuer med verksamma lärare i grundskolans tidiga skolår. Vi fann detta ämne intressant då man som lärare är ålagd att skriva individuellautvecklingsplaner för varje elev. LÄS MER
42. Känsla för kunskap : En studie om bedömning i matematik
Magister-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie var att undersöka hur lärare arbetar med bedömning av elevers kunskaper i matematik. Metoden som använts är kvalitativa intervjuer. Sammantaget har tio lärare som undervisar i år sex från fyra olika kommuner i Mellansverige deltagit i studien. LÄS MER
43. IUP- skilda världar. En jämförelse mellan elevers uppfattningar i två olika skolor i Göteborg.
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : I den här uppsatsen presenteras en mindre intervjustudie av hur elever på två olika skolor iGöteborgsområdet uppfattade det egna lärandet i relation till verktyget individuellautvecklingsplaner (IUP).Det övergripande syftet med undersökningen var att jämföra elevernas uppfattningar i tvåolika skolor i skilda områden utifrån faktorer som etnisk bakgrund, språkkunskaper ochsocioekonomiska villkor. LÄS MER
44. Ordval och formuleringar i den individuella utvecklingsplanen : – en analys av tänkbara konsekvenser för eleverna
M1-uppsats, Stockholms universitet; Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna undersökning är att granska hur ordvalen och formuleringarna kring elevernas kunskapsutveckling är utformade i den individuella utvecklingsplanen i en skola i Mellansverige, samt analysera vad denna utformning kan betyda för eleverna. Metoden som används består av litteraturstudier och textanalys av 22 individuella utvecklingsplaner. LÄS MER
45. Kompetensutveckling och medarbetarsamtal i samverkan - Om kompetensutvecklingsvillkor för kommunalanställda socionomer
D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Den här uppsatsen handlar om kompetensutvecklingens betydelse och utformning för de socionomer som är anställda i kommunalt socialt arbete, belyst både ur organisations- och professionsperspektiv. Jag har formulerat en rad frågeställningar utifrån de tre huvudområdena kompetensutveckling, medarbetarsamtal och samarbete om kompetensutvecklingsfrågor. LÄS MER