Sökning: "individuell utvecklingsplan"

Visar resultat 41 - 45 av 78 uppsatser innehållade orden individuell utvecklingsplan.

  1. 41. Arbetet med de individuella utvecklingsplanerna : Några lärares uppfattningar i grundskolans tidiga skolår

    M1-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Julia Versén; Ramona Burning; [2009]
    Nyckelord :Individuell utvecklingsplan; IUP; bedömning; omdömen; utvecklingssamtal;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få insikt i hur verksamma lärare i grundskolans tidiga skolår uppfattar arbetet med IUP Våra frågeställningar är: - Hur uppfattar lärare i grundskolans tidiga skolår arbetet med IUP? - Vad uppfattar lärare i grundskolans tidiga skolår att en bra IUP är? För att besvara dessa frågor genomförde vi åtta kvalitativa intervjuer med verksamma lärare i grundskolans tidiga skolår. Vi fann detta ämne intressant då man som lärare är ålagd att skriva individuellautvecklingsplaner för varje elev. LÄS MER

  2. 42. Känsla för kunskap : En studie om bedömning i matematik

    Magister-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Peter Markkanen; [2009]
    Nyckelord :Matematik; bedömning; återkoppling; individuell utvecklingsplan; formativ; skriftligt omdöme;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie var att undersöka hur lärare arbetar med bedömning av elevers kunskaper i matematik. Metoden som använts är kvalitativa intervjuer. Sammantaget har tio lärare som undervisar i år sex från fyra olika kommuner i Mellansverige deltagit i studien. LÄS MER

  3. 43. IUP- skilda världar. En jämförelse mellan elevers uppfattningar i två olika skolor i Göteborg.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Jenny Antonsson; Anna Dicksved; [2009]
    Nyckelord :IUP; individuell utvecklingsplan; ;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen presenteras en mindre intervjustudie av hur elever på två olika skolor iGöteborgsområdet uppfattade det egna lärandet i relation till verktyget individuellautvecklingsplaner (IUP).Det övergripande syftet med undersökningen var att jämföra elevernas uppfattningar i tvåolika skolor i skilda områden utifrån faktorer som etnisk bakgrund, språkkunskaper ochsocioekonomiska villkor. LÄS MER

  4. 44. Ordval och formuleringar i den individuella utvecklingsplanen : – en analys av tänkbara konsekvenser för eleverna

    M1-uppsats, Stockholms universitet; Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Therése Nylin; [2009]
    Nyckelord :individuell utvecklingsplan; skriftlig bedömning; ordval; formuleringar; språkbruk; språkpåverkan;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att granska hur ordvalen och formuleringarna kring elevernas kunskapsutveckling är utformade i den individuella utvecklingsplanen i en skola i Mellansverige, samt analysera vad denna utformning kan betyda för eleverna. Metoden som används består av litteraturstudier och textanalys av 22 individuella utvecklingsplaner. LÄS MER

  5. 45. Kompetensutveckling och medarbetarsamtal i samverkan - Om kompetensutvecklingsvillkor för kommunalanställda socionomer

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Ewa Kylén; [2008-04-01]
    Nyckelord :Kompetensutveckling; Kompetensutvecklingsstrategi; Medarbetarsamtal; Profession;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om kompetensutvecklingens betydelse och utformning för de socionomer som är anställda i kommunalt socialt arbete, belyst både ur organisations- och professionsperspektiv. Jag har formulerat en rad frågeställningar utifrån de tre huvudområdena kompetensutveckling, medarbetarsamtal och samarbete om kompetensutvecklingsfrågor. LÄS MER