Sökning: "individuell utvecklingsplan"

Visar resultat 26 - 30 av 78 uppsatser innehållade orden individuell utvecklingsplan.

  1. 26. Åtgärdsprogram och IUP för elever i matematiksvårigheter

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Lotta Leden; Karin Tufvesson; [2011]
    Nyckelord :individuell utvecklingsplan; IUP; matematiksvårigheter; matematikundervisning; åtgärdsprogram;

    Sammanfattning : Malmö högskolaLärarutbildningenSkolutveckling och ledarskapSpeciallärarprogrammet Höstterminen 2010ABSTRAKTLeden, Lotta & Tufvesson, Karin (2010). Åtgärdsprogram och IUP – för elever i matematiksvårigheter (IEP – for Students in Mathematical Difficulties). LÄS MER

  2. 27. Skriftligt omdöme : Bedömning med omdöme

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Margareta Eriksson; [2011]
    Nyckelord :written assessment; judgement; individual development; grade; skriftligt omdöme; bedömning; individuell utvecklingsplan; betyg;

    Sammanfattning : Den 15 juli 2008 infördes individuella utvecklingsplaner med skriftliga omdömen i svenska skolan. Det innebär att läraren vid utvecklingssamtalen ska lämna skriftlig information om elevens kunskapsutveckling i förhållande till de nationella målen i alla ämnen eleven undervisas i. Med skriftlig information menas Iup med skriftliga omdömen. LÄS MER

  3. 28. Ett gemensamt språk för pedagogisk kartläggning : ICF som möjlig väg eller återvändsgränd?

    Magister-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Marie Johansson; [2011]
    Nyckelord :education; ICF-CY; educational survey; language; utbildning; ICF-CY; kartläggning; språk;

    Sammanfattning : Problem och syfte: Medlemsländerna i Världshälsoorganisationen söker implementera WHO: s klassifikation av funktionstillstånd, funktionshinder och hälsa. Klassifikationen ICF bygger på ett helhetstänkande där människors hälsoegenskaper inom den kontext som deras personliga livssituationer och omgivning skapar beskrivs (Socialstyrelsen, 2003). LÄS MER

  4. 29. Vad är det som blir tydligt? : En studie av rektorers uppfattningar om skriftliga omdömen och vad dessa innehåller i praktiken

    Magister-uppsats, Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Katarina Lindinger; Anna Tobiasson; [2011]
    Nyckelord :assessment; formative assessment; individuell utvecklingsplan; skriftliga omdömen; kunskapsbedömning; skolledare;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka rektorers uppfattningar om skriftliga omdömen samt hur de tar ansvar för arbetet med dessa. Syftet var också att studera hur de omdömen som lärare skriver ser ut i praktiken avseende innehåll, för att se hur omdömena överensstämmer med rektorernas uppfattningar. LÄS MER

  5. 30. Conduct of conduct ... Makt och konstruktion av självreglerande subjekt genom skolans skriftliga omdömen

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Jennie Sivenbring Olsson; [2010-09-06]
    Nyckelord :skriftliga omdömen; makt och vetande; governmentality; diskursanalys; självreglerande subjekt;

    Sammanfattning : Syfte: Sedan 2008 skall alla elever i svensk grundskola få ett skriftligt omdöme över sina kunskaper i de ämnen de läser. Omdömena skall ligga till grund för utvecklingssamtal och formulerandet av en individuell utvecklingsplan. Att skriva dessa omdömen blir en uppgift som gäller större delen av den svenska lärarkåren. LÄS MER