Sökning: "individuell utvecklingsplan"
Visar resultat 26 - 30 av 78 uppsatser innehållade orden individuell utvecklingsplan.
26. Åtgärdsprogram och IUP för elever i matematiksvårigheter
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Malmö högskolaLärarutbildningenSkolutveckling och ledarskapSpeciallärarprogrammet Höstterminen 2010ABSTRAKTLeden, Lotta & Tufvesson, Karin (2010). Åtgärdsprogram och IUP – för elever i matematiksvårigheter (IEP – for Students in Mathematical Difficulties). LÄS MER
27. Skriftligt omdöme : Bedömning med omdöme
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Den 15 juli 2008 infördes individuella utvecklingsplaner med skriftliga omdömen i svenska skolan. Det innebär att läraren vid utvecklingssamtalen ska lämna skriftlig information om elevens kunskapsutveckling i förhållande till de nationella målen i alla ämnen eleven undervisas i. Med skriftlig information menas Iup med skriftliga omdömen. LÄS MER
28. Ett gemensamt språk för pedagogisk kartläggning : ICF som möjlig väg eller återvändsgränd?
Magister-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Problem och syfte: Medlemsländerna i Världshälsoorganisationen söker implementera WHO: s klassifikation av funktionstillstånd, funktionshinder och hälsa. Klassifikationen ICF bygger på ett helhetstänkande där människors hälsoegenskaper inom den kontext som deras personliga livssituationer och omgivning skapar beskrivs (Socialstyrelsen, 2003). LÄS MER
29. Vad är det som blir tydligt? : En studie av rektorers uppfattningar om skriftliga omdömen och vad dessa innehåller i praktiken
Magister-uppsats, Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka rektorers uppfattningar om skriftliga omdömen samt hur de tar ansvar för arbetet med dessa. Syftet var också att studera hur de omdömen som lärare skriver ser ut i praktiken avseende innehåll, för att se hur omdömena överensstämmer med rektorernas uppfattningar. LÄS MER
30. Conduct of conduct ... Makt och konstruktion av självreglerande subjekt genom skolans skriftliga omdömen
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syfte: Sedan 2008 skall alla elever i svensk grundskola få ett skriftligt omdöme över sina kunskaper i de ämnen de läser. Omdömena skall ligga till grund för utvecklingssamtal och formulerandet av en individuell utvecklingsplan. Att skriva dessa omdömen blir en uppgift som gäller större delen av den svenska lärarkåren. LÄS MER