Sökning: "individuell utvecklingsplan"
Visar resultat 31 - 35 av 78 uppsatser innehållade orden individuell utvecklingsplan.
31. IUP ett fenomen i tiden?
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Inledning: Under vår utbildning till specialpedagoger har det förekommit flera diskussioner om hur och vad skolan och förskolan skriver fram om barn i olika dokument. Ett av dessa dokument är individuell utvecklingsplan (IUP) vilken skolans pedagoger är ålagda att utforma för samtliga barn. LÄS MER
32. Individuell Utvecklingsplan (IUP) med skriftliga omdömen ur ett elevperspektiv – i den senare delen av grundskolan
Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : The purpose of this article was to examine how students learn to use the Individual Development Plan (IUP) with written assessments as a tool for learning. The study is conducted according to an ethnographic approach. A total of 20 students, aged 13-14 years, participated. LÄS MER
33. Skriftliga omdömen – Tre omdömen. Tre perspektiv. Nio åsikter.
C-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Studien syftar till att undersöka hur skolor valt att arbeta med skriftliga omdömenoch hur deras mallar togs fram efter regeringsbeslutet 008. Genom insamling avskriftliga omdömesmallar studeras vilka trender som kan urskönjas. LÄS MER
34. IUP – ”succé eller fiasko”? – en studie om lärares syn på den individuella utvecklingsplanens betydelse för måluppfyllelse.
C-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningProblembeskrivning: Alltför många elever slutar grundskolan utan godkända betyg i ett eller fleraämnen. För att göra det möjligt för fler elever att nå skolans mål gjordesden individuella utvecklingsplanen obligatorisk från 1 januari 006. LÄS MER
35. "Den ska föra eleven framåt..." : En studie om den individuella utvecklingsplanens användning och innebörd i de tidigare skolåren.
M1-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Den individuella utvecklingsplanen består av två delar, en del är den framåtsyftande skriftliga planen som skall finnas för varje elev. Syftet med den är att öka elevens delaktighet och inflytande i sitt lärande och den skrivs i samband med utvecklingssamtalet. LÄS MER