Sökning: "intern och extern kommunikation företag"

Visar resultat 16 - 20 av 55 uppsatser innehållade orden intern och extern kommunikation företag.

  1. 16. Transparens: konsumenters inblick i den textila branschen : Ett medel för att öka medvetenhet?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Malin Eriksson; Ellinor Mattsson; Johanna Vretlund; [2017]
    Nyckelord :Transparency; Social responsibility; Communication; Consumer attitudes; TRA; Textile supply chain; Transparens; Samhällsansvar; Kommunikation; Konsumentattityder; TRA; Textil värdekedja;

    Sammanfattning : Transparency is a business approach which has become more and more popular for fashion companies to apply in recent years. The purpose of transparency is to publish internal company information for stakeholders. Most often, the information is about how companies act socially, environmentally and economically. LÄS MER

  2. 17. Transparens: konsumenters inblick i den textila branschen : Ett medel för att öka medvetenhet?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Malin Eriksson; Ellinor Mattsson; Johanna Vretlund; [2017]
    Nyckelord :Transparency; Social responsibility; Communication; Consumer attitudes; TRA; Textile supply chain; Transparens; Samhällsansvar; Kommunikation; Konsumentattityder; TRA; Textil värdekedja;

    Sammanfattning : Transparency is a business approach which has become more and more popular for fashion companies to apply in recent years. The purpose of transparency is to publish internal company information for stakeholders. Most often, the information is about how companies act socially, environmentally and economically. LÄS MER

  3. 18. Ett ramverk över förutsättningar inom Supplier Quality Development-program

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Daniella Pavkovic; Alexandra Valhed; Marcus Rex; [2016]
    Nyckelord :Leverantörsutveckling; Supplier quality development-program; förutsättningar; ramverk.;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Kurs: Ämnesfördjupande arbete i logistik, 2FE02E, VT 2016-05-25 Författare: Marcus Rex, Alexandra Valhed och Daniella Pavkovic Handledare: Hana Hulthén Titel: Ett ramverk över förutsättningar inom Supplier Quality Development-program - en fallstudie Bakgrund: För att förbättra sina leverantörers kapacitet och skicklighet kan företag använda sig av olika leverantörsutvecklingsprogram byggda på långsiktiga relationer baserade på lojalitet och tillit. Ett viktigt område inom dessa program är leverantörernas kvalitet. LÄS MER

  4. 19. ”Vi jobbar med hela världen i princip” : Internationaliseringens betydelse för organisationskulturen och strukturen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fumilayo Amao; Johanna Hakala; [2016]
    Nyckelord :Expansion; extern miljö; intern miljö; internationalisering; organisationskultur; organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Allt fler företag väljer att expandera och öppna upp kontor i nya länder, vilket inte alltid sker helt oproblematiskt. Vid en expansion till ett nytt land sker en internationalisering som innebär en ny intern miljö med en organisationskultur och struktur som växer fram på den specifika enheten, men också en extern miljö bestående av marknaden där enheten är verksam. LÄS MER

  5. 20. IAS 40 - 10 År Senare. En Kvalitativ Studie av Noterade Fastighetsföretag för Perioden 2005 till 2014.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ragnar Nilhag; Sebastian Engqvist; Charlotte Hedelin; [2016]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Nyckelord: IFRS, IAS 40, fastighetsföretag, värderingsmetod, intern och extern värdering, kommunikation. Syfte: Studien undersöker om det 10 år efter införandet av IFRS i Sverige finns en trend i tillämpandet av IAS 40 och vad som motiverar en eventuell trend. LÄS MER