Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Development of an International Expansion Framework for Transportas a Service Start-ups : Empirical Review in the German Transport Market

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Gregor Lamprecht; Timo Huber; [2022]
    Nyckelord :Transport as a Service; Internationalisation; Market Entry; International Expansion; Expansion Framework; Transport Industry; Road Freight Industry; Growth Strategy; Servitization; Transport as a Service; Internationalisering; Marknadsinträde; Internationell expansion; Expansionsram; Transportbranschen; Vägfraktbranschen; Tillväxtstrategi; Servitization;

    Sammanfattning : With the transport sector being one of the major contributors to global CO2 emissions and a projected growth of emissions by another 16 percent until 2050, the need for new innovative and sustainable solutions for the transport industry arises. These endeavours are what emerging start-up enterprises want to deliver with their novel Transport as a Service business model. LÄS MER

  2. 2. Internationaliseringsarbetet som en drivkraft för utvecklingen av den vida vägledningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anne-Marie Folkesson; Lilit Tovmasyan; [2022]
    Nyckelord :Vida studie- och yrkesvägledningen; organisering; samverkan; Internationalisering; Erasmus ackrediterad gymnasieskola;

    Sammanfattning : Forskningen visar att det internationella arbetet utvecklar skolan. Med detta har detskapats ett intresse av att undersöka och analysera om det internationella arbetet på engymnasieskola kan bidra till att utveckla skolans vida vägledning. Studien baseras på enkvalitativ fallstudie utförd på kommunala X-gymnasium. LÄS MER

  3. 3. Amodel for the internationalisation of e-commerce scale-ups : Represented by a conceptual prototype of a digital tool that assists firms in localising its business model to better address local customer needs

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Rita Nordström; [2022]
    Nyckelord :Internationalisation; E-commerce; Digital handbook; Conceptual prototype; Scale-ups; Internationalisering; E-handel; Digital lathund; konceptuell prototyp; tillväxtbolag;

    Sammanfattning : The internet has transformed the way people sell and buy goods and services. E-commerce is a fast-growing industry with low barriers to entry, making it easy to start an e-commerce business – but scaling it is a whole other matter. One common scaling method is international expansion. LÄS MER

  4. 4. Supportive Measures for Scaling Swedish Social Organizations Abroad: Intermediaries’ Perception of Initiatives Needed

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Märta Ferm; [2019]
    Nyckelord :Social organizations; Intermediary organizations; Internationalization; Entrepreneurial ecosystem; Sociala organisationer; Intermediära organisationer; Internationalisering; Entreprenöriella ekosystem;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker om intressenter som verkar i det svenska ekosystemet för entreprenörskap upplever att det finns ett behov av insatser för att stötta sociala organisationers internationalisering – och om sa är fallet, vilket stöd som ska implementeras för att skapa maximalt värde. Nio semistrukturerade intervjuer med intressenter som representerar akademiska institutioner, myndigheter och stödorganisationer genomfördes. LÄS MER

  5. 5. The applicability of internationalisation theories to social enterprises

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Federico Giacone; Oscar Ohlström; [2019]
    Nyckelord :Internationalisation; Social enteprises; Sustainable development; Export barriers; SMEs.; Internationalisering; Sociala företag; Hållbar utveckling; Exportbarriärer; Små och medelstora företag.;

    Sammanfattning : Globalisation has challenged small and medium enterprises (SMEs) to internationalise. Consequently, the academic world produced extensive publications on how SMEs approach the internationalisation process and what inhibits their export-based expansion. LÄS MER