Sökning: "intervju södertörns högskola"

Visar resultat 1 - 5 av 102 uppsatser innehållade orden intervju södertörns högskola.

  1. 1. Att arbeta på fritidshemmet med en dubbel yrkesroll : En kvalitativ studie om upplevelser av en dubbel yrkesroll och dess utmaningar och möjligheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Ludvig Norrlander Forsberg; Joakim Nyström; [2023]
    Nyckelord :school-age educare center; school-age educare teacher; subject teaching; frame factors; dual profession; fritidshemmet; lärare i fritidshem; ämnesundervisning; ramfaktorer; dubbel yrkesroll;

    Sammanfattning : In this study we examine the experience of working with a two-sided assignment as a leisure time teacher. The dual profession involves teaching a subject during school hours and working during the afternoon hours in the school-age educare center. LÄS MER

  2. 2. Betting i en digital era : En studie av spelbranschens digitalisering

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Nicolas Leon; Freddy Montan; [2023]
    Nyckelord :digitalisering; network gatekeeping; gamblification; reglering; betting;

    Sammanfattning : I en tid av digitalisering återfinns betting, i högre utsträckning, online. Vilket leder till en mediering av aktiviteten samt en konvergens till andra nätverk och plattformar. LÄS MER

  3. 3. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Elvira Jerkovic; Petronella Isaksson; [2023]
    Nyckelord :Stockholm Marathon; marathon; event; marketing strategies; visitors; tourism; sport tourism; Stockholm Marathon; maratonlopp; evenemang; event; marknadsföringsstrategier; besökare; turism; sportturism;

    Sammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER

  4. 4. Influencers trovärdighet hos generation Z : En kvalitativ studie om influencers trovärdighet och dess påverkan på undvikande beteende samt varumärkesundvikande hos Generation Z i Sverige, Kanada, England och Saudiarabien.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Rania Taras; Suaad Ismail; [2023]
    Nyckelord :Influencer; generation z; trovärdighet;

    Sammanfattning : De senaste tjugo åren har teknologins utveckling påverkat människors liv enormt och medfört en kraftig tillväxt av sociala medieplattformar. På sociala medier hittar man influencers som är individer som konstruerar lockande innehåll på olika sociala medieplattformar. LÄS MER

  5. 5. Djurgården : En studie om social hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Tone Berglund; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This paper describes socially sustainable tourism development and investigates how it applies to the tourist destination Djurgården. The author wanted to investigate how the definition of social sustainability has developed over time and how attractions located on Djurgården define and work to improve it. LÄS MER