Sökning: "school-age educare center"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden school-age educare center.
1. Att arbeta på fritidshemmet med en dubbel yrkesroll : En kvalitativ studie om upplevelser av en dubbel yrkesroll och dess utmaningar och möjligheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : In this study we examine the experience of working with a two-sided assignment as a leisure time teacher. The dual profession involves teaching a subject during school hours and working during the afternoon hours in the school-age educare center. LÄS MER
2. Vad är fri lek på fritidshemmet? : Elevernas syn på lek inom fritidshemmets verksamhet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The study examines students perspectives and experiences of free play at the school age educare. Our purpose is to shed light on how students at the school age educare experience free play, and to get their view of play, we try to answer the questions: What do the students mean by free play at the school age educare and how is it experienced? Are the students descriptions of their free play in the school age educare similar to the descriptions of free play that dominates research and literature? We conducted interviews with students and through them explored the students view of free play and its importance for their well-being and development. LÄS MER
3. Fritidshemmets inkludering i arbetet med att främja psykisk hälsa och förebygga psykisk ohälsa : Fast man är liten är man minst lika viktig som en stor - Nalle Puh
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : School-age educare centers have an important environment where children spend a significant part of their time. The school-age educare center’s preventive work is based on different methods and strategies.An integrated and inclusive pedagogy promotes positive relationships between children and increases their sense of belonging. LÄS MER
4. Barn som inte stannar kvar på fritidshem : Jag väntar hemma tills mina kompisar kommer från fritids
Master-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Fritidshemmet har en viktig samhällelig funktion för barn mellan 6–13 år. Verksamheten kombinerar meningsfull fritid med undervisning och främjar barns sociala lärande. Men barns tillträde till fritidshem är villkorad och styrs av sina vårdnadshavares livssituation. LÄS MER
5. Strategier och arbetssätt för en ökad likvärdighet på fritidshemmet : En studie om likvärdighet, kvalitet och motivation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Den här studien undersöker hur fritidshemspersonalen upplever att de påverkas av resurserna som de har att tillgå och hur de kompenserar för eventuella brister. Studien är kvalitativ och vi har använt oss av intervjuer som metod. LÄS MER