Sökning: "intervjuguide barn"
Visar resultat 21 - 25 av 258 uppsatser innehållade orden intervjuguide barn.
21. “Utan det så kommer vi ingenstans” : en kvalitativ studie av förskollärares arbete med pedagogisk dokumentation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Följande examensarbete behandlar ämnet pedagogisk dokumentation i förskolan. Med sitt ursprung i Reggio Emilia-pedagogiken har pedagogisk dokumentation vuxit fram som ett sätt att synliggöra barns röster. LÄS MER
22. Nyblivna mödrars upplevelser av att kunna genomföra bäckenbottenträning i vardagen efter en förlossningsbristning : En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kvinnors och barns hälsaSammanfattning : Bakgrund: För vissa kvinnor kan förlossningen medföra komplikationer som kan leda till en förlossningsbristning. Bäckenbottenträning med fysioterapeut kan hjälpa i rehabiliteringen efter en förlossningsbristning. Samtidigt kan en förändrad livsstil med ett nyfött barn försvåra rehabiliteringen. LÄS MER
23. Det gränslösa vobbandet : En kvalitativ studie om kvinnors upplevelse av vobb.
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Det flexibla arbetet ses som ett familjevänligt upplägg som kan underlätta för föräldrar att få ihop vardagen. Men relationen mellan flexibelt arbete och balansen mellan arbete och privatliv är tvetydig likaväl vilka konsekvenser det har för föräldrar som ska få ihop en vardag med arbete och barn. LÄS MER
24. “DET GÅR ATT FÅ HJULET ATT SNURRA MEN DET ÄR KÄPPAR I HJULET HELA TIDEN”
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Bakgrund I Sverige lever idag drygt 500 000 personer med diabetes och sjukdomen räknas som en folksjukdom. Typ 1-diabetes är en komplex sjukdom med risk för komplikationer och 8000 barn i Sverige har denna sjukdom. LÄS MER
25. Flerspråkighet i förskolan : En kvalitativ studie om förskollärares beskrivna upplevelser om flerspråkighet i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Denna studie kommer behandla hur flerspråkigheten bemöts i förskolan samt olikautmaningar förskollärare upplever i arbetet med flerspråkighet. I tidigare forskninghar det framkommit att det finns en osäkerhet när det kommer till flerspråkighet iförskoleverksamheten. LÄS MER