Sökning: "intrusive online ads"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden intrusive online ads.

  1. 1. Perceived credibility of the organic and sponsored links in the search engine listings : Factors affecting the internet users' perception of the links

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Amelia Hilmersson; [2023]
    Nyckelord :Perceived credibility; source credibility; organic links; sponsored links; search engine marketing;

    Sammanfattning : People choose to spend a large amount of their time on the internet these days, which has led to an increase in search engine marketing. It is a form of online marketing that displays the ads as organic and sponsored links and is considered less intrusive by internet users. LÄS MER

  2. 2. Reconnect with readers : Does native advertising affect customer’s attitude towards online advertising?

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Sunisa Hemphoom; Karina Konrádi; [2020]
    Nyckelord :Native Advertising; Entertainment; Informativeness; Irritation; Credibility; Online Advertising; Attitude; Attitude Towards Advertising; Online Marketing;

    Sammanfattning : Background - The thesis topic was selected because of the increased value of ads as a promotional tool and the growing avoidance arising from the exposure rate towards advertising. The principle of native advertising gives marketers a less intrusive pathway. LÄS MER

  3. 3. Konsten att förmedla online-annonser : En studie om vilken typ av online-annonser som används för att nå ut till internetanvändare på ett mindre påträngande sätt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Clas Wallin; Sara Wisseng; [2016]
    Nyckelord :ad blockers; intrusive online ads; native advertising; annonsblockerare; påträngande online-annonser; native advertising;

    Sammanfattning : Påträngande och störande annonser har blivit alltmer vanligt på internet vilket har medfört att konsumenter fått en alltmer negativ inställning till online-annonser. Därmed har användningen av mjukvaror för blockering av annonser på senare tid blivit alltmer vanligt. LÄS MER

  4. 4. Annonsblockerare – Ett oönskat men nödvändigt verktyg mot webbannonser

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Henry Giang; [2016]
    Nyckelord :webbannons; annonsblockering; adblock; attityd; intrång;

    Sammanfattning : Annonsering på webbplatser har seglat upp som en av de stora affärsmodellerna på internet. Annonsörer förlitar sig på intäkter genererat från annonsering för att kunna erbjuda gratis tjänster på nätet för användarna. LÄS MER

  5. 5. ”Klicka” ”Gilla” ”Dela” En studie om användares uppfattningar, attityder samt beteende till anpassade annonser i nyhetsflödet på Facebook

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Amie Almström; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; anpassad annonsering; Facebook; attityd; mottaggarperspektiv;

    Sammanfattning : This thesis is a study of Facebook users’ beliefs attitudes and behaviour towards personalised adverts on the site, using Wang & Suns theory about the relationship between beliefs and attitude toward online advertising (ATOA) and the connection between attitude and behaviour. The result, based on qualitative research and interviews, will introduce a deeper understanding and interpretation of users’ beliefs, attitudes and behaviour toward personalised adverts. LÄS MER