Sökning: "involvera konsument"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden involvera konsument.

  1. 1. Återförsäljarbranschens värdeskapande. En kvalitativ studie om hur svenska återförsäljare inom personbilsbranschen skapar värde i en tid av digitalisering

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Viktor Gustafsson; Samuel Götesson; [2022-08-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studien syftar till att bidra med en ökad förståelse kring hur återförsäljare inom personbilsbranschen managerar värdeskapande i en tid av digitalisering. Detta aktualiseras i samband med utvecklingen av digitala plattformar som innebär nya affärsmodeller, vilket påverkar återförsäljarnas alternativ för att skapa värde. LÄS MER

  2. 2. Saponiner i ärta : biosyntes av soyasaponiner och dess genetiska mekanismer i ärtväxter

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Plant Breeding (from 130101)

    Författare :Ines Falk Tingström; [2022]
    Nyckelord :Pisum sativum; baljväxter; Fabaceae; proteingrödor; växtförädling; jämförande genomik;

    Sammanfattning : Efterfrågan på proteinrika vegetabiliska livsmedel ökar och intresse finns från både konsument, politiker och industri att använda svenskodlade råvaror i större utsträckning. Ärta (Pisum sativum L. LÄS MER

  3. 3. EN BUFFÉ AV OLIKA SINNEN : - När sinnesmarknadsföring på köpcentrum slår slint

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jonas Fransson; Sanella Osmic; Becky Otabor; [2020]
    Nyckelord :Sensory marketing; disadvantages; negative shopping experience; five senses; mall sensory marketing; Sinnesmarknadsföring; nackdelar; negativ shoppingupplevelse; fem sinnen; sinnesmarknadsföring på köpcentrum;

    Sammanfattning : Genom åren har köpcentrum skiftat fokuset från att enbart skapa ett köp- och sälj scenario, till en mer gynnsam atmosfär, där kunderna kan umgås och skapa unika upplevelser. Köpcentrum strävar efter att stå ut bland sina konkurrenter och förse sina kunder med olika utbud av produkter och tjänster. LÄS MER

  4. 4. "This is my favorite beauty product… Do you like it too?” : A quantitative study on the user's interaction on beauty brands' Instagram account and how the presence of an influencer effect it.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Fanny Evensson; Erika Jansson; [2020]
    Nyckelord :Influencer; interaction; parasocial interaction and beauty market.; Influencer; interaktion; parasocial interaktion och skönhetsbranschen.;

    Sammanfattning : Looking at earlier studies and previous research in influencer marketing and parasocial relations between influencers and their followers, many of them are studying influencers in other countries such as Singapore and not in Sweden. This is a research gap we want to fill, which is why this study is focusing on Swedish influencers. LÄS MER

  5. 5. Förhållandet mellan CSR och förtroende : En studie över hur Sveriges banksektor kan skapa förtroende genom kommunikation av CSR

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Nathalia Anturi; Jonathan Kozma; [2019]
    Nyckelord :CSR; CSR communication; Trust; Consumer; Swedish bank sector; CSR; CSR-kommunikation; Förtroende; Konsument; Svenska banksektorn;

    Sammanfattning : Modern-day society demands a high-level of responsibility from all of its participants when it comes to the sustainable development. The civic duty is an important part of corporate culture which is why many corporations today are positioning their priorities towards CSR, Corporate Social Responsibility. LÄS MER