Sökning: "japansk kultur"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden japansk kultur.

  1. 11. Webbdesign i Japan och Sverige : En tvärkulturell analys av webbplatser från hög-kontextuella kulturer och låg-kontextuella kulturer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Rene Enomoto; [2017]
    Nyckelord :Cross-culture; web design; visual communication; website analysis; low-context cultures; high-context cultures; cultural values; tvärkulturell; webbdesign; visuell kommunikation; webbplatsanalys; låg-kontextuella kulturer; hög-kontextuella kulturer; kulturella värderingar;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att analysera och identifiera skillnader och likheter i webbdesign mellan två länder, Japan och Sverige. De japanska och svenska webbplatserna för två företag etablerade i både Japan och Sverige, IKEA och DAIKIN, har analyserats utifrån en modell framtagen av Würtz (2006) i en tidigare studie på området. LÄS MER

  2. 12. Destination Japan : En studie av svenska företag med etablerade dotterbolag på den japanska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Ugbaad Mohamud Harbi; Malin Vesterlund Olsson; [2017]
    Nyckelord :Etableringsstrategier; Entry modes; FDI; Internationalisering; Japan; Japanska företag; Japansk kultur; Kulturella utmaningar; Svenska företag; Svensk kultur;

    Sammanfattning : Japan är världens tredje största ekonomi och skulle därav kunna anses vara en attraktiv marknad för svenska företag. Även om Japan anses vara en attraktiv marknad för svenska företag, återstår fortfarande faktum att länderna skiljer sig åt gällande kultur, värderingar och seder vilket kan medföra svårigheter för svenska företag när de försöker etablera sig på den japanska marknaden. LÄS MER

  3. 13. ”För det är inte alltid chefen som har rätt” - En studie om kultur, organisationskultur och ledarskap i ett svenskt företag med japanska ägare

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Sofia Bringemark; [2016-08-25]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur kultur, organisationskultur och ledarskap uppfattas efter att ett svenskt företag övergått i utländsk ägo. Syftet är vidare att göra en uppföljning av en studie som genomfördes inom samma företag sju år efter uppköpet samt beskriva hur det ser ut idag. LÄS MER

  4. 14. Animeinspirerad spelgrafik och rendering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Mathias Landell; [2015]
    Nyckelord :spelgrafik; anime; manga; spelrendering; animegrafik; 3D; 3Dgrafik; 3Danime;

    Sammanfattning : Tv-spel är ett fenomen som ständigt expanderar och utvecklas med tiden, även visualiseringsmöjligheterna för denna typ utav interaktiva underhållning uppdateras kontinuerligt, vilket möjliggör att man idag inte måste begränsa sig till att skapa spel i 2D-miljö utan även 3D är möjligt. Oavsett vilka dimensioner man grundar ett spel på så är design och stil något utav det viktigaste i helhetsupplevelsen, inte enbart för att spelet ska stå ut ur mängden men också ge ett individuellt intryck och gynna spelupplevelsen. LÄS MER

  5. 15. En fristad för fansen - Om japankonvent och deras betydelser för deltagare och arrangörer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Alma Aspeborg; [2015]
    Nyckelord :lek; identitet; gemenskap; prosument; konvent; Japan; cosplay; nördkultur; Cultural Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : I Sverige har under ungefär tio års tid grupper av ungdomar och unga vuxna med intresse för japansk populärkultur samlats på så kallade konvent. Dessa kan beskrivas som öppna, sociala evenemang där människor som är intresserade av japansk eller ”nördig” populärkultur kan umgås och roa sig. LÄS MER