Sökning: "junling"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet junling.

  1. 1. CSR – framtidensstrategiska vinnare? : En fallstudie om hur företagsavdelningarintegrerar CSR-strategi

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Joachim Eriksson; Oscar Junling; [2018]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; Strategy; Organization; Coordination; Integration; Corporate Social Responsibility; CSR; Strategi; Organisation; Samordning; Integration;

    Sammanfattning : Problemformulering: Författarna har inte identifierat forskning om CSR-strategi utifrån ett avdelningsperspektiv. Kunskapsluckan studien vill undersöka är därför företagsavdelningars drivkrafter att arbeta med CSR, likheter och skillnader mellan avdelningars CSR-arbete och hur de samordnas. LÄS MER

  2. 2. CSR – framtidens incitament? : En fallstudie om framgångsrikt CSR-arbete är ettlikvärdigt incitament för anställda som monetäraincitament.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Joachim Eriksson; Oscar Junling; [2017]
    Nyckelord :CSR; non-monetary incentive; monetary incentive; motivation; corporate governance; CSR; icke-monetärt incitament; monetära incitament; motivation; företagsstyrning;

    Sammanfattning : Incitament som styrningsmedel är idag en viktig del i ett företags arbete för att bidra till ökad produktivitet och effektivitet hos sina anställda. Både de monetära och icke-monetära incitamenten har i tidigare studier visat höja anställdas motivation. LÄS MER

  3. 3. Service Expectations and Perceptions of Exhibitors at TUR 2011- An Application of SERVQUAL Model on Service Quality Evaluation

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Junling Qian; Ling Wang; [2011-07-07]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In stressing the imperative role of service quality in obtaining competitive advantage for events industry, this paper, using the SERVQUAL model, measures the service quality of the annual tourism event, TUR, at the Swedish Exhibition and Congress Centre in the city of Gothenburg by ascertaining the gap between exhibitors‟ expectations and perceptions. It identifies the difference in the importance of the RATER dimensions in exhibitors‟ expectation and perception. LÄS MER

  4. 4. Konstruktionslösning för fartdämpande åtgärd i trafikmiljö

    Master-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Maskinkonstruktion

    Författare :Sara Junling; [2009]
    Nyckelord :dynamiskt farthinder; konceptutveckling;

    Sammanfattning :   Nollvisionen innebär att ingen människa ska dödas eller skadas svårt i trafiken. Utifrån detta har riktlinjer tagits fram att fordons hastighet bör begränsas till 30 km/h där oskyddade trafikanter kan bli påkörda. LÄS MER