Sökning: "monetary incentive"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden monetary incentive.

  1. 1. A shortcut to success or a detour out of habit?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Frida Krüeger; Isabelle Insulander; [2023]
    Nyckelord :overwork; motivation; socialization; junior professionals; finance;

    Sammanfattning : This paper explores the professional experiences of junior analysts at nine different investment banks in Stockholm to study the causes of overwork within the investment banking sector. Through the use of a qualitative research method where ten junior analysts were interviewed, we discover that implicit rules embedded in the environment of the investment banks inform the perception of overwork as a short-term sacrifice operating as an effective tool in achieving long-term professional and financial success. LÄS MER

  2. 2. Beyond the Click: : Incentivizing Customer Responses in a Digital Space

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Angelina Petros; [2023]
    Nyckelord :Marketing; Incentive; Altruistic motivation; Reward types;

    Sammanfattning : This research delves into the intricate dynamics of customer incentivization in company outreach, exploring the impact of incentives on consumer behavior. The study reveals a compelling connection between consumer opinions on monetary incentives and their actual responsiveness, emphasizing the need for strategic incentive-based programs. LÄS MER

  3. 3. The Myth of Incentive-Based Sales Strategies: an Empirical Analysis Contradicting Prevailing Theories using Data Mining and Hypothesis Testing Techniques

    Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Yidan (Nickia) Liang; [2023]
    Nyckelord :Reward Program; Reward Evaluation; Data Mining; RFM; Customer Segmentation; Clustering; K-Means; Hypothesis Testing; One-Sided T-Test; Marketing Effectiveness; Incentive-Based Sales Strategy; Sales Promotion;

    Sammanfattning : In recent decades, the use of incentive-based reward programs to foster customer loyalty and promote sales has become prevalent in various industries. While these strategies are widely accepted and implemented, there is a significant gap in empirical studies to ascertain their real-world effectiveness. LÄS MER

  4. 4. Belöningssystem och inre motivation inom bemanningsbranschen : En studie om hur belöningssystem påverkar den inre motivationen hos anställda i två olika bemanningsföretag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Simon Melkemichel; Filip Filiposki; [2023]
    Nyckelord :Inre motivation; Belöningssystem; Incitament; Monetär; Icke-Monetär; Self-Determination Theory SDT ; Autonomi;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30 för slutseminarium Titel: Belöningssystem och inre motivation inom bemanningsbranschen - En studie om hur belöningssystem påverkar den inre motivationen hos anställda i två olika bemanningsföretag Författare: Simon Melkemichel & Filip Filiposki Nivå: C-nivå Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Nyckelord: Inre motivation, Belöningssystem, Incitament, Monetär, Icke-Monetär, Self-Determination Theory (SDT), Autonomi Bakgrund: Bemanningsbranschen i Sverige startade med "Stockholms Stenografservice" år 1953 och kämpade mot arbetsförmedlingsmonopolet för att bedriva verksamheten. Avreglering av branschen skedde till slut år 1993. LÄS MER

  5. 5. Bolagets aktiva arbete för miljömässigt ansvarstagande och dess påverkan på svenska börsbolags VD-ersättning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Olivia Johansson; Felicia Andersson; [2023]
    Nyckelord :CEO compensation; environmental responsibility; corporate governance; Swedish listed companies; incentives.; VD-erästtning; miljömässigt ansvar; bolagsstyrning; svenska börsnoterade bolag; incitament;

    Sammanfattning : Bakgrund: Skillnaden mellan anställdas och befattningshavares löner är större än tidigare vilket bidrar till en debatt kring VD-ersättning. En hög VD-ersättning kan skapa starka reaktioner hos aktieägare som strävar efter vinstmaximering. LÄS MER