Sökning: "kandidatuppsats service management"
Visar resultat 41 - 45 av 102 uppsatser innehållade orden kandidatuppsats service management.
41. Jag kund(e) inte bry mig mindre : En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning: ”Hur ledningen inom bankbranschen arbetar för att motivera sin frontlinepersonal” Datum: 2015-05-28 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 HP Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Mälardalens Högskola Författare: Oliver der Nederlanden 891025 Revand Solaka 881127 Titel: ”Jag kund(e) inte bry mig mindre - En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal” Handledare: Angelina Sundström Nyckelord: Motivation, frontlinepersonal, ledarskap, egenmakt (eng. empowerment), kommunikation, utbildning, intern marknadsföring. LÄS MER
42. Kritiska framgångsfaktorer vid ett interkommunalt verksamhetsbaserat IT-projekt : Projektet Värmländsk bibliotekswebb 2.0
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : En utmaning för dagens organisationer är att flexibelt kunna ändra sina tjänster och produkter för att kunna möta kundernas ökade krav. Att använda IT som möjliggörare är ett sätt att utveckla verksamheter. Inom den offentliga sektorn har interkommunal samverkan tagits fram som ett nytt verktyg. LÄS MER
43. Från gårdsbutik till upplevelse- En studie om hur företag på landsbygden skapar upplevelser kring sin verksamhet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Från gårdsbutik till upplevelse – en studie om hur företagare på landsbygden skapar upplevelser kring sin verksamhet. Författare: Isabell Davidsson och Alexandra Sundell Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, VT 2014 Institution: Institutionen för Service Management, Lunds universitet, Campus Helsingborg Handledare: Erika Andersson Cederholm och Carina Sjöholm Nyckelord: upplevelseekonomin, sinnesupplevelser, entreprenörskap, landsbygdsturism. LÄS MER
44. Empowerments hämmande effekt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Empowerments hämmande effekt Nivå: Kandidatuppsats, Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg Författare: Fredrik Petersson och Jan Bresell Handledare: Christer Eldh Problem: Empowerment handlar om att fördela ansvar och göra medarbetare delaktiga i syfte att nå organisatorisk framgång. I organisationsförändringar anses empowerment vara en av de centrala aspekterna till att lyckas med förändringar. LÄS MER
45. Kundvärdets betydelse för miljöbilskonsumtionen, En studie av skillnader mellan kommunikationer och uppfattningar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Vad: Kandidatuppsats, Logistics Service Management och Service Management, Retail Management. Lunds Universitet, Campus Helsingborg, VT 2014. Författare: Henrik Filipsson & Johan Renström Titel: Kundvärdets betydelse för miljöbilskonsumtionen. LÄS MER