Sökning: "kandidatuppsats service management"

Visar resultat 41 - 45 av 102 uppsatser innehållade orden kandidatuppsats service management.

  1. 41. Jag kund(e) inte bry mig mindre : En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliver der Nederlanden; Revand Solaka; [2015]
    Nyckelord :Motivation; frontlinepersonal; ledarskap; egenmakt eng. empowerment ; kommunikation; utbildning; intern marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning:            ”Hur ledningen inom bankbranschen arbetar för att motivera sin frontlinepersonal” Datum:                              2015-05-28 Nivå:                                  Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 HP Institution:                       Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Mälardalens Högskola Författare:                        Oliver der Nederlanden 891025   Revand Solaka 881127                                   Titel:                                  ”Jag kund(e) inte bry mig mindre - En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal” Handledare:                     Angelina Sundström Nyckelord:                       Motivation, frontlinepersonal, ledarskap, egenmakt (eng. empowerment), kommunikation, utbildning, intern marknadsföring. LÄS MER

  2. 42. Kritiska framgångsfaktorer vid ett interkommunalt verksamhetsbaserat IT-projekt : Projektet Värmländsk bibliotekswebb 2.0

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Satu Keskiniemi; [2014]
    Nyckelord :critical success factors; inter-municipal co-operation; IT project; kritiska framgångsfaktorer; interkommunal samverkan; IT-projekt;

    Sammanfattning : En utmaning för dagens organisationer är att flexibelt kunna ändra sina tjänster och produkter för att kunna möta kundernas ökade krav. Att använda IT som möjliggörare är ett sätt att utveckla verksamheter. Inom den offentliga sektorn har interkommunal samverkan tagits fram som ett nytt verktyg. LÄS MER

  3. 43. Från gårdsbutik till upplevelse- En studie om hur företag på landsbygden skapar upplevelser kring sin verksamhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Alexandra Sundell; Isabell Davidsson; [2014]
    Nyckelord :Upplevelseekonomin; sinnesupplevelser; entreprenörskap; landsbygdsturism; Business and Economics; Agriculture and Food Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Från gårdsbutik till upplevelse – en studie om hur företagare på landsbygden skapar upplevelser kring sin verksamhet. Författare: Isabell Davidsson och Alexandra Sundell Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, VT 2014 Institution: Institutionen för Service Management, Lunds universitet, Campus Helsingborg Handledare: Erika Andersson Cederholm och Carina Sjöholm Nyckelord: upplevelseekonomin, sinnesupplevelser, entreprenörskap, landsbygdsturism. LÄS MER

  4. 44. Empowerments hämmande effekt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Fredrik Petersson; Jan Bresell; [2014]
    Nyckelord :Empowerment; Organisationsförändringar; förändringsprocess; medarbetare; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Empowerments hämmande effekt Nivå: Kandidatuppsats, Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg Författare: Fredrik Petersson och Jan Bresell Handledare: Christer Eldh Problem: Empowerment handlar om att fördela ansvar och göra medarbetare delaktiga i syfte att nå organisatorisk framgång. I organisationsförändringar anses empowerment vara en av de centrala aspekterna till att lyckas med förändringar. LÄS MER

  5. 45. Kundvärdets betydelse för miljöbilskonsumtionen, En studie av skillnader mellan kommunikationer och uppfattningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Johan Renström; Henrik Filipsson; [2014]
    Nyckelord :Kundvärde; Miljövänliga bilar; Grön marknadsföring; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats, Logistics Service Management och Service Management, Retail Management. Lunds Universitet, Campus Helsingborg, VT 2014. Författare: Henrik Filipsson & Johan Renström Titel: Kundvärdets betydelse för miljöbilskonsumtionen. LÄS MER