Sökning: "kandidatuppsats service management"

Visar resultat 36 - 40 av 102 uppsatser innehållade orden kandidatuppsats service management.

  1. 36. "Palla klaga" : En studie om klagomålshantering och service recovery inom tjänsteindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ylva Hjert; Denise Kullberg; Frida Widlund; [2016]
    Nyckelord :Service recovery; Complains management; Servicefailure; Complains; Coustomer management; Customor lojaly; Service meetings; Service recovery; Klagomålshantering; Servicemisslyckande; Klagomål; Kundhantering; Kundlojalitet; Servicemöten;

    Sammanfattning : Även de mest utvecklade serviceföretag begår misstag, det är oundvikligt. Frågan är inte omfel görs utan snarare hur företaget kommer att hantera situationen när misstaget uppstår. LÄS MER

  2. 37. Tack för i år kompis!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Frida Bäckman; Ylva Bäckström; [2016]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring inom turismfältet; förväntningar; återkommande charterresenärer; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Tack för i år kompis! Nivå: Kandidatuppsats vid Institutionen för Service Management, Campus Helsingborg, Lunds Universitet. Kurs: KSKK01: Examensarbete för kandidatexamen, VT 2016, 15 HP. LÄS MER

  3. 38. Det ömsesidiga samspelets påverkan - En fallstudie av akutverksamheten SUS, Malmö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Richard Wingne; Mohammed Al-Baker; [2016]
    Nyckelord :Kundtillfredsställelse; servicemöte; kommunikation; värdeskapande; Medicine and Health Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats, Logistics Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, VT 2016. Författare: Mohammed Al-baker och Richard Wingne. Titel: Det ömsesidiga samspelets påverkan - En fallstudie av akutverksamheten, SUS, Malmö. Handledare: Eva Åström och Mats Johnsson. LÄS MER

  4. 39. Zucchinipasta och yogabyxor - en studie om varumärkesutvidgning mot hälsorelaterade produkter.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gabriella Mattisson; Olivia Jörgensen; [2015]
    Nyckelord :Varumärkesutvidgning; hälsorelaterade produkter; varumärke; kunders attityd; General Works;

    Sammanfattning : Titel: Zucchinipasta och yogabyxor - en studie om varumärkesutvidgning mot hälsorelaterade produkter. Författare: Olivia Jörgensen och Gabriella Mattisson Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, VT 2015 Handledare: Elin Bommenel Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. LÄS MER

  5. 40. Lika makt oavsett kön : En studie om kvinnornas styrelseandelar i de svenska börsbolagen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Felicia Jarl; My Nilsson; [2015]
    Nyckelord :Börsbolag; styrelse; kvinnlig representation; jämställdhet; nätverk;

    Sammanfattning : TITEL: Lika makt oavsett kön   FÖRFATTARE: Felicia Jarl & My Nilsson HANDLEDARE: Thomas Karlsson EXAMINATOR: Petter Boye PROGRAM: Ekonomprogrammet och Detaljhandel & Service Management KURS: Företagsekonomi III – Examensarbete 2FE71E NIVÅ: Kandidatuppsats, 15 hp    SYFTE: Syftet med studien är att studera styrelsesammansättningen, med avseende på kön, inom detaljhandel- och finansbranschen. Vi vill även belysa samt studera sambandet mellan kvinnlig representation i styrelserna och branschernas kunder samt anställda. LÄS MER