Sökning: "kandidatuppsats service management"
Visar resultat 31 - 35 av 102 uppsatser innehållade orden kandidatuppsats service management.
31. Belöningssystem ur olika perspektiv : En studie om belöningssystem i försäljningsföretag inom den privata tjänstesektorn
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Kandidatuppsats, Civilekonomprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Växjö, 2FE24E Titel: Belöningssystem ur olika perspektiv Författare: Mattias Brandt, Oliver Carlsson och Rasmus Lennartsson Examinator: Elin Funck Handledare: Anders Jerreling Bakgrund och problemdiskussion: Den privata tjänstesektorn står för över halva Sveriges BNP och med en nedåtgående rörelsemarginal för denna bransch utgör ekonomistyrning en viktig funktion. Inom ekonomistyrning ingår flertalet olika styrmedel där belöningssystem utgör en del av företagens styrmix. LÄS MER
32. En kvalitetsförbättring på spåren
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT 2017. Lunds universitet. Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Titel: En kvalitetsförbättring på spåren - Om tjänstekvalitet ombord på fjärrtåg i Sverige. LÄS MER
33. Feral Information Systems i Vårdverksamheter : En fallstudie om risker som kan uppstå när de inte uppfyller vårdverksamheters krav på IT-system
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/InformatikSammanfattning : Although healthcare information systems improve healthcare and efficiency they are often complex and provide a limited service. For these and other similar reasons, users often take it upon themselves to create their own solutions. These user created solutions are called feral information systems. LÄS MER
34. Rollspelet mellan medlem och kund
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT 2016. Lunds universitet, Campus Helsingborg, institutionen för Service Management. Titel: Rollspelet mellan medlem och kund - En studie om hur tjänstekvalitet upplevs i en ideell förening som säljer tjänster. LÄS MER
35. Ett inkluderande ledarskap? Framställningen av ledarskap i ledarskaps- och diversity managementlitteratur
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT 2016. Lunds Universitet, Campus Helsingborg, institutionen för Service Management. Titel: Ett inkluderande ledarskap? Framställning av ledarskap i ledarskaps- och diversity management litteratur. LÄS MER