Sökning: "kina internationalisering"

Visar resultat 6 - 10 av 17 uppsatser innehållade orden kina internationalisering.

  1. 6. Svenska miljöteknikföretag i Kina : En studie om företags internationalisering på avlägsna marknader

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Thérése Carlbrant; Stephanie Ellfors; [2012]
    Nyckelord :miljöteknik;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbete i företagsekonomi, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, Marknadsföring, 2012. Författare: Therése Carlbrant, Stephanie Ellfors Handledare: Anders Pehrsson Titel: Svenska miljöteknikföretag i Kina Bakgrund: Det satsas just nu mycket resurser på svensk miljöteknik eftersom dagens klimatomställningar är en stor utmaning och är en utav Regeringens prioriterade områden. LÄS MER

  2. 7. Åtagande under osäkerhet : Svensk cleantech i Kina – En studie om företags riskhantering under internationaliseringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nils Randau; Lars Nybom; Alexander Wall; [2012]
    Nyckelord :Internationalisering Kina Riskhantering Osäkerhet Risk Åtagande Kunskap Uppsalamodellen;

    Sammanfattning : Detta är en studie av två svenska cleantech-företags internationaliseringsprocess i Kina. Studien undersöker vilka osäkerheter företagen ställts inför, hur dessa hanterats och vilken påverkan detta haft på etableringens tidsomfattning. LÄS MER

  3. 8. Hur övervinns hinder på den kinesiska marknaden? : En fallstudie av ett svenskt företag i Kina

    Master-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anita Mugenyi; Yasmin Lindholm; [2012]
    Nyckelord :Kina; internationalisering;

    Sammanfattning : China has in recent years experienced a great economic growth, which has attracted the interest of several Swedish companies. Notisum is one of those companies and they have started up a subsidiary in Shanghai, China. LÄS MER

  4. 9. Svensk Kinamat : Export av svenska livsmedel till Kina

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Patricia Serti; Fredrik Österlin; [2011]
    Nyckelord :China; Sweden; Export; Food; Internationalisation; Culture; Relationship marketing; Brand management; Sensory marketing; Kina; Sverige; Export; Livsmedel; Internationalisering; Kultur; Relations-marknadsföring; Brand management; Sinnesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Som en följd utav den växande efterfrågan för importerade livsmedel i Kina, finns det idag ett par svenska livsmedelsföretag som exporterar svenska livsmedel till Kina. Den ständigt växande ekonomin i Kina har skapat nya konsumentbehov och öppnat nya möjligheter för utländska företag att sälja sina inhemska produkter till landet med en enormt växande marknad. LÄS MER

  5. 10. Gränslösa nätverk : En studie av företags internationalisering till Kina ur ett nätverksperspektiv

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Nellie Dahlin; Ida Liedberg; [2009]
    Nyckelord :relation; nätverk; etableringssätt; internationellt tillvägagångssätt; förvärv;

    Sammanfattning : This thesis follows a qualitative method and aim to describe firms’ international business at an emerging market seen from a network perspective. The purpose of the thesis is to study in what way business relations and networks influence the process of internationalization and describe the way in which companies handle the external network in relation to acquisitions. LÄS MER