Sökning: "kinesiska tillverkare"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden kinesiska tillverkare.

  1. 1. Teknologisk överföring inom joint ventures : En studie av den kinesiska fordonsindustrin

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Filip Smedsjö; [2014]
    Nyckelord :Chinese automotive industry; joint venture; multinationals MNC´s ; Chinese manufacturers; technology transfer; trust; absorptive capacity; emission requirements; pollution; environment; fuel; Kinesiska fordonsindustrin; joint venture; multinationella företag; kinesiska tillverkare; teknologisk överföring; tillit; absorptionsförmåga; utsläppskrav; föroreningar; miljö; bränsle;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka de multinationella företagens ”tvingande joint venture-avtal” med de kinesiska tillverkarna, och hur det påverkar teknologisk överföring. Som metod för att samla in information valde uppsatsförfattaren att genomföra kvalitativa intervjuer, vilka var semi-strukturerade. LÄS MER

  2. 2. Made in China- Kinesiska lastvagnars varumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Simon Fransson; [2010]
    Nyckelord :indirekt export; direkt export; positionering; country of orgin; segment; internationella marknader; varumärke;

    Sammanfattning : Den viktigaste förmågan en marknadsförare behöver är kapaciteten att bygga, underhålla, utveckla och skydda varumärken. Varumärken har idag en livsviktig roll för tillverkare av alla sorters produkter.För att lyckas på den globala marknaden räcker det inte med en bra produkt eller kvalitet. LÄS MER

  3. 3. Cultural Intelligence in the Sourcing Process

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Dana Chen; [2005]
    Nyckelord :Outsourcing Process; Relationship Management; Transaktionskostnader; Kulturella skillnader; Kina; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte är att analysera vilken inverkan kulturella skillnader har på kontrollfaktorn som är en del utav transaktionskostnader i den operationella fasen av outsourcing processen. Empiri: Flash AB, en svensk detaljhandlare och Fuda Industrial Ltd, en kinesisk tillverkare, har blivit intervjuad för att ge oss ett kulturellt perspektiv angående deras relationshantering. LÄS MER