Sökning: "klädesbutiker"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet klädesbutiker.

  1. 1. Teknik i klädesbutik : Upplagt för kritik eller snillerikt?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Linnéa Nylén; Mathias Olsson; [2017]
    Nyckelord :Selfservice technology SST ; consumer decision making style CDMS ; technology readiness TR ; Självserviceteknologi SST ; Shoppingstil; CDMS ; Teknikmognad TR ;

    Sammanfattning : Bakgrund Klädesbranschen står inför nya möjligheter i form självserviceteknologi (SST). Ett flertal butiker har redan börjat använda olika typer av teknologiska lösningar. Det verkar dock finnas meningsskillnader angående om det är en god idé att införa SST i alla typer av butiker. LÄS MER

  2. 2. SNATTERIBROTT - EN STUDIE ÖVER SITUATIONELL BROTTSPREVENTION I VÄSTERÅS STAD

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Alexandra Svärd-Molin; Sofia Lundberg; [2013]
    Nyckelord :Snatteribrott; situationell brottsprevention; formell övervakning; informell övervakning;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att studera hur klädesbutiker i Västerås stad arbetar preventivt med förebyggande arbete mot snatteribrott. Fokus ligger på situationella preventiva åtgärder av både formell- och informellkaraktär. LÄS MER

  3. 3. Ambience : Is Ambience in Swedish Clothing Retail Stores a Missed Opportunity?

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Eric Bergqvist; Elina Sargezi; [2011]
    Nyckelord :Ambience; consumer behaviour; perception; attitude; experiential marketing; sensory marketing; emotional branding; sensory branding; retail atmospherics; ambient factors; Atmosfär; konsumentbeteende; uppfattning; attityd; upplevelsemarknadsföring; sinnesmarknadsföring; emotionell varumärkesbyggande; sensorisk sinnes varumärkesbyggande; detaljhandel atmosfär; omgivande faktorer;

    Sammanfattning : Background: Nowadays, customers tend to take product quality and positive brand image for granted, which makes the formation of a new marketing strategy even more vital. In an age characterized by information overload and lack of time, factors such as emotional, cognitive or symbolic values become increasingly valuable in marketing. LÄS MER

  4. 4. Exponering : Hur kan exponering i butik göra kunder uppmärksamma på sortimentet?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Therese Ekman; Natalie Karlsson; [2011]
    Nyckelord :butikskommunikation; exponering;

    Sammanfattning : Det är till fördel för butiker att känna till de bästa sätten för att locka in konsumenter till just deras butik. Idag är det en hård konkurrens mellan detaljister och därför är det viktigt att sticka ut och synas på bästa sätt genom sin exponering. LÄS MER

  5. 5. Liten butik i en mindre stad : Butiksmiljöns betydelse för enskilda klädesbutiker

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Matilda Eriksson; Emelie Rolfsson; Sofia Enocson; [2011]
    Nyckelord :butiksmiljö; konkurrenskraft; marknadsföring; enskild butik; klädesbutik;

    Sammanfattning : Det är välkänt att stora kedjor etablerar sig allt mer på marknaden. Det blir då viktigare för de små enskilda butikerna att sticka ut. I denna studie har tre enskilda klädbutiker studerats och hur de med hjälp av butiksmiljön arbetar för att konkurrera. LÄS MER