Sökning: "klädesbutik"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet klädesbutik.
1. Interaktiva provrum - sociala aspekter, kvinnors självbild samt en ökad medvetenhet om hållbarhet
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Studien handlar om hur kvinnor upplever det att prova kläder i Lindex butiker och hur ett digitalt kommunikationssystem i provrummen kan påverka deras upplevelse samt förbättra butikens service. Projektet har grundats utifrån tre huvudpunkter; sociala aspekter, kvinnors självbild samt hållbarhet inom mode. LÄS MER
2. Brandteknisk riskvärdering av Familia
L3-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för BrandteknikSammanfattning : I denna rapport utvärderas personsäkerheten vid händelse av brand i köpcentrumet Familia. Rapporten är skriven som en del i kursen Brandteknisk Riskvärdering vid brandingenjörsutbildningen vid Lunds Tekniska Högskola. Familia är ett relativt litet köpcentrum som ligger i handelsområdet Hyllinge Storcenter, mellan Åstorp och Helsingborg. LÄS MER
3. Kampen mot kedjorna : En kvalitativ studie om hur en enskild, nischad klädesbutik utmärker sig genom sin marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : The purpose of this study has been to create a communication plan to use at the launch of an independent fashion store and give a current storeowner an overall picture concerning which communication aspects to use during his ongoing business. To fulfill our purpose we have targeted one important question, which is: Which communication fields are the most important to use, when you are about to launch an independent fashion store. LÄS MER
4. Liten butik i en mindre stad : Butiksmiljöns betydelse för enskilda klädesbutiker
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Det är välkänt att stora kedjor etablerar sig allt mer på marknaden. Det blir då viktigare för de små enskilda butikerna att sticka ut. I denna studie har tre enskilda klädbutiker studerats och hur de med hjälp av butiksmiljön arbetar för att konkurrera. LÄS MER
5. Den interiöra och psykosociala säljmiljöns påverkan på konsumenters upplevelse i butik
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva vilken påverkan konsumenter upplever att butiksmiljön har på deras upplevelse i klädesbutiker. Vilken del i butiksmiljön är det som skapar positiva respektive negativa upplevelser för konsumenterna? Metod: Kvalitativ metod med öppna gruppintervjuer, observationer samt frågeformulär via e-post. LÄS MER