Sökning: "klädesbutik"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet klädesbutik.

  1. 1. Interaktiva provrum - sociala aspekter, kvinnors självbild samt en ökad medvetenhet om hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Gabrielle Mireille Elisabeth Holmgren; [2019]
    Nyckelord :service; interaktionsdesign; klädesbutik; shopping; självbild; hållbarhet;

    Sammanfattning : Studien handlar om hur kvinnor upplever det att prova kläder i Lindex butiker och hur ett digitalt kommunikationssystem i provrummen kan påverka deras upplevelse samt förbättra butikens service. Projektet har grundats utifrån tre huvudpunkter; sociala aspekter, kvinnors självbild samt hållbarhet inom mode. LÄS MER

  2. 2. Brandteknisk riskvärdering av Familia

    L3-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Samuel Gren; Emanuel Johansson; Mårten Markselius; Emil Persson; [2015]
    Nyckelord :Familia; Brandteknisk riskvärdering; personsäkerhet; FDS; Pathfinder; utrymning; köpcentrum; brandskydd; kritiska förhållanden; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : I denna rapport utvärderas personsäkerheten vid händelse av brand i köpcentrumet Familia. Rapporten är skriven som en del i kursen Brandteknisk Riskvärdering vid brandingenjörsutbildningen vid Lunds Tekniska Högskola. Familia är ett relativt litet köpcentrum som ligger i handelsområdet Hyllinge Storcenter, mellan Åstorp och Helsingborg. LÄS MER

  3. 3. Kampen mot kedjorna : En kvalitativ studie om hur en enskild, nischad klädesbutik utmärker sig genom sin marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Christopher Gustafsson; Leandro Odergard; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study has been to create a communication plan to use at the launch of an independent fashion store and give a current storeowner an overall picture concerning which communication aspects to use during his ongoing business. To fulfill our purpose we have targeted one important question, which is:    Which communication fields are the most important to use, when you are about to launch an independent fashion store. LÄS MER

  4. 4. Liten butik i en mindre stad : Butiksmiljöns betydelse för enskilda klädesbutiker

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Matilda Eriksson; Emelie Rolfsson; Sofia Enocson; [2011]
    Nyckelord :butiksmiljö; konkurrenskraft; marknadsföring; enskild butik; klädesbutik;

    Sammanfattning : Det är välkänt att stora kedjor etablerar sig allt mer på marknaden. Det blir då viktigare för de små enskilda butikerna att sticka ut. I denna studie har tre enskilda klädbutiker studerats och hur de med hjälp av butiksmiljön arbetar för att konkurrera. LÄS MER

  5. 5. Den interiöra och psykosociala säljmiljöns påverkan på konsumenters upplevelse i butik

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sofia Classon; Malin Skoog; [2008]
    Nyckelord :Upplevelserummet; interiöra miljön; psykosociala miljön; upplevelser; trivsel;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva vilken påverkan konsumenter upplever att butiksmiljön har på deras upplevelse i klädesbutiker. Vilken del i butiksmiljön är det som skapar positiva respektive negativa upplevelser för konsumenterna? Metod: Kvalitativ metod med öppna gruppintervjuer, observationer samt frågeformulär via e-post. LÄS MER