Sökning: "kollektivt lärande i förskolan"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden kollektivt lärande i förskolan.

  1. 16. Pedagogisk dokumentation : Hur utvecklande är det?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Agneta Johansson; Inger Roos; [2010]
    Nyckelord :Förskola; dokumentation; pedagogisk dokumentation; reflektion; lärande.;

    Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete har varit att undersöka hur några pedagoger ser på pedagogisk dokumentation, vad de anser krävs för att en dokumentation ska bli pedagogisk och på vilket sätt de anser att pedagogisk dokumentation kan påverka/utveckla verksamheten i förskolan. Som metod har vi använt oss av en enkätundersökning som har genomförts med tolv pedagoger från olika förskolor. LÄS MER

  2. 17. Vuxnas lärande i förskolan : Lärprocesser

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Caroline Ask; Jessica Selin; [2009]
    Nyckelord :lärprocesser; Kolb; lärande organisationer; kollektivt lärande; reflektion; lärsituationer; tyst kunskap; personal; lärande i arbetslivet;

    Sammanfattning : Denna studie beslyser de vuxnas lärande i förskoleverksamhet, där personalen hela tiden är inbegripna i ett lärande. Mycket lärande för personalen sker utifrån reflektion och dialog med kollegor. .. LÄS MER

  3. 18. ”För det första måste det vara roligt!” : En studie om pedagogers tankar kring möjligheter och hinder med musikaktiviteter i förskolan

    Master-uppsats, Enheten för lärarutbildning

    Författare :Victoria Berntsson; Susanne Svensson; [2009]
    Nyckelord :förskola; gemenskap; glädje; hinder; musikaktiviteter; möjligheter; pedagog; planering;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att belysa vilka möjligheter och hinder som kan uppstå för pedagogen i planeringen och genomförandet av musikaktiviteter i förskolan. Arbetet ska ge ökad kunskap om hur musiken kan vara en del i en pedagogisk verksamhet samt hur barnen kan utvecklas individuellt och kollektivt. LÄS MER