Sökning: "kommersiell annons"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden kommersiell annons.
1. Opartisk artikel eller osynlig annons? : Om gränsdragningen mellan innehållsmarknadsföring och icke-kommersiella meddelanden i redaktionell text, samt om kravet på reklamidentifiering i det nya medielandskapet.
Master-uppsats, Linköpings universitet/AffärsrättSammanfattning : När meddelanden som förmedlas till konsumenter är avsättningsfrämjande och har rent kommersiell karaktär anses de utgöra marknadsföring, och omfattas av reglerna i Marknadsföringslagen (2008:486) (MFL). Marknadsföring ska bl.a. LÄS MER
2. Kort, lättsamt och dramatiskt : en undersökning av tv-nyheternas utveckling 1990-2010
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : Jag har gjort en kvantitativ innehållsanalys av inslag i SVT:s Rapport och TV4:s Nyheterna under tre perioder. Undersökningen fokuserade på hur pass snuttifierade, trivialiserade och dramatiserade nyhetsinslagen är. LÄS MER
3. Tobaksreklamförbud vs tryckfrihet - En tolkning av begreppet kommersiell annons
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : The legislation in Sweden regarding tobacco advertising has gradually become more and more aggressive, which comes from the will to reduce the harmful effect that the tobacco companies can have on the consumers` health. This causes restrictions on the tobacco companies possibilities to express themselves, which raises questions about the interplay between laws concerning tobacco advertising and freedom of the press. LÄS MER