Sökning: "marknadsdriven"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet marknadsdriven.
1. Statlig elektronisk identifiering i en marknadsdriven försörjningsmodell : om dess förutsättningar och utmaningar i Sverige
Master-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : In Sweden, a government eID has long been a concept that has not been realized. The development of government eID in both Sweden and around the world has been problematic. Even if a government eID is developed, adoption of this can also be problematic. LÄS MER
2. Product Lifetime Extension - Identifying and investigating the opportunities and challenges presented by business and customers in extending product lifetime from a circular economy perspective
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.); KTH/Industriell produktionSammanfattning : In order to meet the needs of the generations to come and to achieve the global target of maximum climate change of 1.5 degrees, we need to transform the way the society consumes natural resources. The purpose of this research is to effectively align the needs of the businesses and customers alike to accelerate a market-driven resource efficiency. LÄS MER
3. Vardagslivet i skuggan av den moderniserade staden: En fallstudie av ett förflyttningsprojekt i Colombo
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Uppsatsen är en fallstudie som berör ett förflyttningsprojekt av invånare i informella bosättningar, allmänt känt som slumområden, i Sri Lankas kommersiella huvudstad Colombo. FN:s hållbarhetsmål för Agenda 2030 belyser utvecklingen av den informella bostadssektorn som ett problem i flera utvecklingsländer, däribland Sri Lanka. LÄS MER
4. Lönsamma brott : En kvantitativ studie av svensk kriminaljournalistik 1989-2019
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Denna studie avser analys av sammanlagt 160 svenskanyhetsartiklar från Dagens Nyheter och Östersunds-Posten under 1989-2019, i syfte att utrönaeventuella negativa förändringar av tidningarnas kriminaljournalistik under angiven tid. Defrågeställningar som uppställts i studien och prövas, avser om dessa tidningar under denangivna tiden förändrats negativt och över tid blivit mer subjektiva, mer sensationella och förnyhetskonsumenterna lättillgängliga, med en lägre grad av fakticitet, om sådana förändringarkan bero på förändrade marknadsförutsättningar sedan 1989. LÄS MER
5. Lokaltidningen- en plats för opartiska nyheter eller reklamartiklar? : En kvantitativ innehållsanalys av hur förekomsten av textreklam ser ut i de lokala nyheterna i Sundsvalls Tidning och Hallandsposten
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Annonsintäkterna har gått ner för dagspressen, journalistiken ska vara billigare att producera och journalisterna får allt mer jobb på sina bord (SOU 2016:80, s. 115 och 170). LÄS MER