Sökning: "swedish eID"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden swedish eID.

  1. 1. Statlig elektronisk identifiering i en marknadsdriven försörjningsmodell : om dess förutsättningar och utmaningar i Sverige

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Linus Blomgren; Hubert Czekierda; [2023]
    Nyckelord :electronic identification; eID; swedish eID; digitalization; e-government; digital divide;

    Sammanfattning : In Sweden, a government eID has long been a concept that has not been realized. The development of government eID in both Sweden and around the world has been problematic. Even if a government eID is developed, adoption of this can also be problematic. LÄS MER

  2. 2. eID in the e-learning Environment

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Zhe Pan; [2022]
    Nyckelord :e-learning; eID; cross-border; PEPS; test case; e-learning; eID; gränsöverskridande; PEPS; testfall;

    Sammanfattning : At present, there are different Electronic Identity (eID) systems utilized in EU, resulting in difficulties to carry eID information and transfer eID data of e-learning systems from one EU country to another. A project entitled Secure idenTity acrOss boRders linKed (STORK) was launched to address this problem, by installing a Pan European Proxy Service (PEPS) server. LÄS MER

  3. 3. Influencer Marketing : hur det påverkar unga kvinnors köpbeteende och identitetsskapande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Leah Eid; Alexander Pettersson; Nathalie Wallenberg; [2019]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; traditional marketing; consumer behavior; identity; identity creation; Influencer; influencer marketing; Traditionell marknadsföring; konsumentbeteende; identitetsskapande; identitet;

    Sammanfattning : Den digitala världen vi lever i har tillfört nya alternativa möjligheter för individer att experimentera med dess identiteter och att presentera en eftersträvansvärd uppfattning. Människor blir ständigt influerade av andra människor, både medvetet och undermedvetet. LÄS MER

  4. 4. Transposition of Legitimacy Across Fields: A Case Study of the Swedish Gambling Industry

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Gustaf Banér; Christoffer Ripe; [2019]
    Nyckelord :Electronic Identification; Gambling; Institutional Theory; Organizational Legitimacy; Transposition;

    Sammanfattning : In early 2019 the Swedish online gambling industry was re-regulated, paving way for private operators to establish business. These operators resorted to various marketing activities as they battled for market share. Curiously, an eID-solution became a common element in marketing. We identified a desire to gain legitimacy. LÄS MER

  5. 5. Electronic Identification Based on OpenID Connect : A Design Proposal

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Tom Johansson; [2017]
    Nyckelord :OpenID Connect; OIDC; Electronic Identification; eID; OpenID Connect; OIDC; E-legitimation; e-leg;

    Sammanfattning : Electronic identification is used by an individual to prove who he or she is by electronic means and is normally used for logging in to various services. In Sweden there are a number of different solutions that are developed and provided by different parties. LÄS MER