Sökning: "kommunikation polisen sociala medier"
Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden kommunikation polisen sociala medier.
11. ”POLISEN UPPMANAR MÄNNISKOR ATT STANNA HEMMA OCH UNDVIKA CITY” En kvalitativ studie av två myndigheters kriskommunikation i samband med terrordådet på Drottninggatan
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: MK1500 Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht 2017 Handledare: Orla Vigsö Kursansvarig: Malin Svenningsson Sidantal: 42 Antal ord: 16518 Syfte: Studiens syfte är att undersöka och utvärdera Polisen Stockholms och Krisinformations kommunikation på Twitter under terrordådet i Stockholm samt att ta reda på vad representanter från ansvariga myndigheter anser om kommunikationsinsatsen, utifrån ett i huvudsak sändarperspektiv. Teori: Social-Mediated Crisis Communication Model, Kriskommunikation 2. LÄS MER
12. Polisen är kommunikation : en kvalitativ studie om relationen mellan polisens image och profil i kommunikationen på Facebook
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Kritik har riktats mot polisens närvaro i sociala medier då samhället har ifrågasatt om polisen behöver lägga energi och tid på att närvara på dessa plattformar (Erlandsson 2015). Syftet med den här studien är att analysera vilka uppfattningar ett urval av Facebook-användare har om polisens kommunikation på Facebook, för att sedan jämföras med hur polisen vill framstå och om de arbetar strategiskt för att lyckas med detta på Facebook. LÄS MER
13. Polisen – ”som en lejontass mjuk men vass” : Diskursanalys om polisen på Facebook
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Den svenska polisen har sedan 2011 etablerat sig på sociala medier och är den myndighet som ligger i framkant vad gäller användandet av de nya kommunikationskanalerna. Nästan 1,5 miljoner människor följer polisens dagliga statusuppdateringar på Facebook, som innehåller alltifrån vittnesefterlysningar till inslag i fikarummet. LÄS MER
14. I gränslandet mellan statsrepresentant och privatperson : En etnografisk studie av svenska privat-twittrande poliser
Master-uppsats, Stockholms universitet/Socialantropologiska institutionenSammanfattning : Denna masteruppsats behandlar gruppen privat-twittrande poliser – individer som i egenskap av privatpersoner skildrar sitt förhållningssätt och sina åsikter kring sitt yrke som polis genom sociala medie-forumet Twitter. Studien är baserad på etnografiskt fältarbete utfört under hösten 2014. LÄS MER
15. Den transparenta polismyndigheten : En fallstudie av ungdomspolisen på Ålands Facebookanvändande
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Sociala medier skapar stora förändringar runt både människor och organisationer. Det betyder att organisationer behöver anpassa sin kommunikation för att nå ut till sin målgrupp. LÄS MER