Sökning: "kommunikationsbyråer"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade ordet kommunikationsbyråer.
1. Kom snart tillbaka! : En analys av hur företag kan arbeta för att stärka sin varumärkeskännedom i svåra tider
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie var att analysera arbetsprocessen vid framtagning av marknadskommunikation, som syftar till att stärka varumärkeskännedomen när företaget är begränsad med en liten budget. Detta var ett aktuellt forskningsområde då företag, inte minst under Corona-pandemin, ibland genomgår kriser där marknadsbudgeten reduceras. LÄS MER
2. Den effektiva webbportfolion : En studie för att hjälpa en nyexaminerad grafisk designer att hitta rätt plattform för sin portfolio
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka vilka portfoliotjänster som är mest effektiva för nyexaminerade grafiska designers till att framhäva sin portfolio, i syfte att väcka intresse hos rekryterare på reklam- och kommunikationsbyråer. Idag finns en stor mängd olika portfoliotjänster som erbjuder funktioner och verktyg för att bygga portfolior. LÄS MER
3. Ansvarig för ansvar
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna uppsats handlar om vilket förhållande grafiska designers på kommunikationsbyråer i Sverige har till corporate social responsibility (CSR) när det används i marknadsföring. CSR definieras och relevant teori på området presenteras. LÄS MER
4. Datadriven content marketing : Användning av sociala data inom content marketing på Facebook
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Denna uppsats innehåller en förståelseinriktad analys av hur sociala data från Facebook används inom Content Marketing bland ett urval av kommunikationsbyråer i Stockholm. Uppsatsen förklarar hur sociala data används för att skapa content, samt hur sociala data används för att mäta resultat av publicerat content på Facebook. LÄS MER
5. Innehåll och värde i en tid av skräp och fragmentering : En undersökning av 20 svenska kommunikationsbyråers externa CSR-kommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Kommunikationsbranschen har belysts som en betydelsefull och normskapande aktör vad gäller Corporate Social Responsibility (CSR) som utformare av budskap i viktiga samhällsfrågor. Med bakgrund i detta syftar uppsatsen att beskriva vad inom CSR som ges fokus, vilka intressenter som kommunikationsbyråer vänder sig till och varför det kommuniceras i den utsträckning det gör i årsredovisningar och på hemsidor. LÄS MER
