Sökning: "konsten att skapa upplevelser"

Visar resultat 6 - 10 av 20 uppsatser innehållade orden konsten att skapa upplevelser.

  1. 6. Vault: Exploring the effects of social and collaborative platforms in a mobile relational learning application

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Fredrik Åckerström; Niklas Johansson; [2019]
    Nyckelord :Mobile learning; Relational learning; Collaborative learning; Parkour; Mobile development; Social and collaborative platforms;

    Sammanfattning : Mobila enheter är idag en stor del av våra liv och har förändrat hur vi gör många av våra vardagsaktiviteter, såsom att läsa en bok eller att se sitt favoritprogram. Detta har också lett till förändringar i våra utbildningar eller mer specifikt hur vi lär oss och lär ut till andra [1]. LÄS MER

  2. 7. Går konstnärens budskap fram? : Vad ville Ulf Trotzig med sin konst och hur uppfattade konstkritikerna den?

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Kjell Rodenstedt; [2018]
    Nyckelord :Trotzig; kommunikationsteori; konstnärskap; konstkritiker; diskursanalys; content analysis;

    Sammanfattning : Vad en konstnär vill med sin konst och hur den uppfattas behöver inte vara samma sak. Ulf Trotzig (1925 – 2013) hade många utställningar som konstnär, men vad ville han med sin konst och hur uppfattades detta av tidningarnas skribenter? Med utgångspunkt i kommunikationsteori och genom content analysis och en diskursanalys belyses hur Trotzig såg på sitt konstnärskap hur konstkritiker/skribenter uppfattade hans konst samt hur dessa stämde överens. LÄS MER

  3. 8. Regional fördelning av möjligheter : Ungas upplevelser av konst och kultur på sin hemort

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Veronika Teljing; [2017]
    Nyckelord :Kulturutbud; regionala skillnader; bildpedagogik;

    Sammanfattning : I den här undersökningen har jag ställt två frågor; Vilka möjligheter anser elever i små/mellanstora städer på inriktningen bild och form/estetik och media att de har att producera och konsumera visuell konst och kultur? Vad ser de för möjligheter/begränsningar om de vill fortsätta att utbilda sig eller jobba med visuellt skapande efter gymnasiet? Syftet har varit att få kunskap om hur närmiljön och framtidsutsikterna begränsar eller möjliggör bild-elevers skapande och deras syn på fortsatt arbete inom visuellt skapande efter gymnasiet. Även att få kunskap om hur elever kan motiveras i bildämnet och se möjligheter med ett ämne som ofta marginaliseras både i och utanför skolan. LÄS MER

  4. 9. Konst i stadens offentliga rum: en studie om offentlig konst och dess betydelse för människan och staden

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Elise Jönsson; [2017]
    Nyckelord :Public space; Public art; accessibility; identity; conflict;

    Sammanfattning : Studien syftar till att få en fördjupad förståelse för relationen mellan nutida konst ochstadsrum. Uppsatsen fokuserar vid att se på det offentliga rummet som en social processsom produceras och reproduceras i mötet mellan människan och den fysiska platsen. LÄS MER

  5. 10. Konsten att skapa upplevelser : En komparativ studie om hur upplevelseföretag resonerar om lyckade, minnesvärda och extraordinära upplevelser

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Jenny Duvdahl; Malin Frisk; [2016]
    Nyckelord :experience economy; experience; experience room; successful experience; memorable experience; extraordinary experience; storytelling; five senses; upplevelseindustrin; upplevelser; upplevelserummet; lyckade upplevelser; minnesvärda upplevelser; extraordinära upplevelser; storytelling; fem sinnen;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att få en djupare förståelse för vad företagen anser behövs för att upplevelser ska bli lyckade och minnesvärda. Vi vill även ta reda på vad företagen tycker utmärker en extraordinär upplevelse. LÄS MER