Sökning: "Elise Jönsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Elise Jönsson.

  1. 1. Att (få) tänka och forma ett samhälle : en studie om mötet mellan konstnärliga metoder och stadsutveckling

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Elise Jönsson; [2019]
    Nyckelord :konst; stadsutveckling; konstnärliga metoder; medborgardeltagande; social hållbarhet; demokrati; offentlighet;

    Sammanfattning : Arbetet för en hållbar utveckling inrymmer ett ökat behov av förändrade former för planering, stadsutveckling och förvaltning. Utifrån ett socialt hållbarhetsperspektiv eftersträvas nya metoder för att öka människors möjligheter att involveras i samt påverka stadsutvecklingen. LÄS MER

  2. 2. Konst i stadens offentliga rum: en studie om offentlig konst och dess betydelse för människan och staden

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Elise Jönsson; [2017]
    Nyckelord :Public space; Public art; accessibility; identity; conflict;

    Sammanfattning : Studien syftar till att få en fördjupad förståelse för relationen mellan nutida konst ochstadsrum. Uppsatsen fokuserar vid att se på det offentliga rummet som en social processsom produceras och reproduceras i mötet mellan människan och den fysiska platsen. LÄS MER

  3. 3. ”Man kan ju aldrig prata för mycket om det” En Intervjustudie om Kunskapsbedömning i Grundsärskolans inriktning Träningsskola An interview study about assessment of curriculum for students in compulsary school for pupils with learning disabilities

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jenny Walfridsson; [2015]
    Nyckelord :bedömning; grundsärskola; kollegiala samtal; kunskap; träningsskola;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Jenny Walfridsson (2015). ”Man kan ju aldrig prata för mycket om det”. En Intervjustudie om Kunskapsbedömning i Grundsärskolans inriktning Träningsskola. (An interview study about assessment of curriculum for students in compulsary school for pupils with learning disabilities. LÄS MER