Sökning: "konsumentbeteende rest"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden konsumentbeteende rest.
1. "När jag reser kommer miljön i andra hand" Den svenska 80-talistgenerationens uppfattningar om internationellt resande och miljöproblematiken
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälleSammanfattning : Den här uppsatsens huvudsyfte är att undersöka uppfattningar kring internationellt resande och miljöproblematiken. Vidare har uppsatsen två delsyften som är att undersöka uppfattningar och kunskap om hållbarhet och turismens och det internationella resandets effekter på miljön, samt att undersöka hur miljömedvetenhet och miljöansvar skiljer sig åt beroende på kontext, i vardagen och på resa. LÄS MER
2. Unga konsumenters köpvanor rörande växter : en studie av hur unga konsumenter väljer växter
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Dagens konsumenter inom alla ålderskategorier handlar idag blommor och växter i genomsnitt 10,2 gånger per år. Den yngre generationen som är upp till 29 år (generation Y) har inköpsfrekvensen sjunkit från att handla 4,7 gånger per år till 4,3 gånger per år (Gfk, 2012, muntl.). LÄS MER
3. Studenter och hemförsäkringar : En studie av köpbeteende vid högskolan i Jönköping
Kandidat-uppsats, Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background and problem The Student union and Länsförsäkringar in Jönköping has an agreement that provides students at Jönköping university with subsidized insurances. The fact that none of the mentioned parties knows what the insurance market at Jönköping university actually looks like makes this an interesting field to study. LÄS MER
4. Konsumentbeteende gällande tilläggstjänster
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Konsumentbeteende gällande tilläggstjänste – reseförsäkring Slutseminarium: 2007-06-05 Ämne/Kurs: SMT 402 Service Management: Examensarbete - Magisterkurs, 10 poäng Författare: Linda Hallqvist Handledare: Carl R Hellberg Erika Andersson Cederholm Nyckelord: Tilläggstjänster, köpbeteende, beslutsprocess, informationssökning, risktagande samt enga-gemang. Problematisering: Beslutsprocessen ser annorlunda ut vid köp av produkter jämfört med tjänster men också mellan olika situationer och kontexter. LÄS MER