Sökning: "kundernas köpbeteende"

Visar resultat 16 - 20 av 50 uppsatser innehållade orden kundernas köpbeteende.

  1. 16. Dynamic Pricing : A Matter of Attitude

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Holmqvist Larsson; Fanny Tapper; [2019]
    Nyckelord :dynamic pricing;

    Sammanfattning : Tillämpningen av dynamisk prissättning har förenklats genom digitaliseringens framväxt. Med den ökade tillgången till kunddata kan företag idag kartlägga kundernas köpbeteende och genom algoritmer anpassa priserna därefter. Identiska varor och tjänster kan således prissättas, utefter kundens köpvillighet. LÄS MER

  2. 17. E-handel av livsmedel : En kvalitativ studie som undersöker hur e-service quality påverkar kundens köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Danielle Gränström; Johanna Atterström; [2019]
    Nyckelord :e-service quality; consumer decisionprocess; online consumer behaviour; grocery shopping; e-service quality; consumer decision process; online consumer behaviour; grocery shopping;

    Sammanfattning : Introduction: E-commerce has shown a large increase in the last years and constitutes a great portion of the market. This has led to a digital shift and more people choose to e-shop. This has affected the retail business, since there are new, more comfortable ways to buy your groceries. LÄS MER

  3. 18. Development of e-commerce within fast moving consumer goods

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Julia Olsson; Julia Samaan; [2018]
    Nyckelord :E-commerce; FMCG; Business models; E-handel; Dagligvaruhandel; Affärsmodeller;

    Sammanfattning : Today, we can observe a shift in consumer behavior where more products are being consumed online. For food or so called fast moving consumer goods it has taken longer to start this transition than for other industries such as books and electronics but now it is on the rise and it has been an overall increase of 30 to 37 % in the last couple of years. LÄS MER

  4. 19. Mat med ett klick : En kvalitativ studie om konsumentbeteende och inköp av livsmedel online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Agnes Gren; Natalie Nydeström; [2018]
    Nyckelord :Konsumentbeteende Online; E-handel; Livsmedelshandel Online; Köpbeteende Online; Köpintention Online; Kundupplevelse Online; Technology Acceptance Model; Flow; Theory of Planned Behavior;

    Sammanfattning : Den teknologiska utvecklingen har lett till en strukturomvandling i dagens samhälle, vilket har resulterat i nya vanor och ett förändrat konsumentbeteende då allt fler börjar handla online. Företag har svårt att hänga med i denna utveckling och det har blivit en allt större utmaning för dem att lyckas möta kundernas behov. LÄS MER

  5. 20. Försäljning av begagnade produkter som en del av en cirkulär resurshantering. En studie av hur aktörer på andrahandsmarknaden förmedlar sitt koncept till kunder

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Linn Grundtman; [2017]
    Nyckelord :Cirkulär ekonomi; hållbar konsumtion; begagnat; second hand; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Today’s linear economy with a production and consumption pattern based on a take-make-waste principle puts a large pressure on the planet’s environmental boundaries. To achieve a sustainable development a more resource-efficient and waste-reduced system must be developed. LÄS MER