Sökning: "kundernas köpbeteende"
Visar resultat 16 - 20 av 50 uppsatser innehållade orden kundernas köpbeteende.
16. Dynamic Pricing : A Matter of Attitude
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tillämpningen av dynamisk prissättning har förenklats genom digitaliseringens framväxt. Med den ökade tillgången till kunddata kan företag idag kartlägga kundernas köpbeteende och genom algoritmer anpassa priserna därefter. Identiska varor och tjänster kan således prissättas, utefter kundens köpvillighet. LÄS MER
17. E-handel av livsmedel : En kvalitativ studie som undersöker hur e-service quality påverkar kundens köpbeteende
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Introduction: E-commerce has shown a large increase in the last years and constitutes a great portion of the market. This has led to a digital shift and more people choose to e-shop. This has affected the retail business, since there are new, more comfortable ways to buy your groceries. LÄS MER
18. Development of e-commerce within fast moving consumer goods
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Today, we can observe a shift in consumer behavior where more products are being consumed online. For food or so called fast moving consumer goods it has taken longer to start this transition than for other industries such as books and electronics but now it is on the rise and it has been an overall increase of 30 to 37 % in the last couple of years. LÄS MER
19. Mat med ett klick : En kvalitativ studie om konsumentbeteende och inköp av livsmedel online
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Den teknologiska utvecklingen har lett till en strukturomvandling i dagens samhälle, vilket har resulterat i nya vanor och ett förändrat konsumentbeteende då allt fler börjar handla online. Företag har svårt att hänga med i denna utveckling och det har blivit en allt större utmaning för dem att lyckas möta kundernas behov. LÄS MER
20. Försäljning av begagnade produkter som en del av en cirkulär resurshantering. En studie av hur aktörer på andrahandsmarknaden förmedlar sitt koncept till kunder
Magister-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Today’s linear economy with a production and consumption pattern based on a take-make-waste principle puts a large pressure on the planet’s environmental boundaries. To achieve a sustainable development a more resource-efficient and waste-reduced system must be developed. LÄS MER