Sökning: "kundernas köpbeteende"
Visar resultat 11 - 15 av 50 uppsatser innehållade orden kundernas köpbeteende.
11. Utvärdering av maskininlärningsmodeller för riktad marknadsföring inom dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Företag inom dagligvaruhandeln använder sig ofta av database marketing för att anpassa deras erbjudande till deras kunder och därmed stärka kundrelationen och ökaderas försäljning. Länge har logistisk regression varit en modell som ofta används för att bygga upp maskininlärningsmodeller som kan förutse vilka erbjudanden som löses in av vilken kund. LÄS MER
12. Hur den fysiska sportbutiken hanterar digitala utmaningar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med en ökad förståelse för hur digitaliseringen har påverkat butiker inom sportbranschen. Detta har studerats genom att undersöka vilka utmaningar sportbutiker ser med digitaliseringen samt på vilka sätt sportbutiker tar sig an dessa utmaningar med hjälp av en omnikanal-strategi. LÄS MER
13. Sjuk Marknadsföring : En kvalitativ forskning om hur en pandemi påverkar livsmedelsbutiker
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att studera hur livsmedelsföretag hanterar sin marknadsföring samt undersöka vilken påverkan som sker på kundernas köpbeteende under en pandemi. Vidare vill undersöka vilka som tar beslut om åtgärder och förändringar under en pandemi. LÄS MER
14. Influencers påverkan på kunders tillit i förhållande till företags varumärke
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att analysera konsumenters tillit gentemot varumärken där företag använder influencers i marknadsföringen via sociala medier. Studien utgår från ett kundperspektiv. Metod: Studien har utgått från kvantitativ metod där empirisk data samlats in utifrån en webbaserad enkätundersökning. LÄS MER
15. Dynamic Pricing : A Matter of Attitude
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tillämpningen av dynamisk prissättning har förenklats i och med digitaliseringens framväxt. Med den ökade tillgången till kunddata kan företag idag kartlägga kundernas köpbeteende och genom algoritmer anpassa priserna därefter. Identiska varor och tjänster kan på så sätt prissättas annorlunda. LÄS MER