Sökning: "kundernas köpbeteende"
Visar resultat 21 - 25 av 50 uppsatser innehållade orden kundernas köpbeteende.
21. Utmaningar med B2B-försäljning inom traditionell detaljhandel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie är att öka förståelsen för vilka utmaningar som är särskilt utmärkande när traditionell detaljhandel vill utveckla sin försäljning mot B2B-kunder samt hur dessa utmaningar kan hanteras. Studien har genomförts med hjälp av en kvalitativ fallstudie på ett företag verksamt inom detaljhandeln för elektronikprodukter i Sverige. LÄS MER
22. Lojalitetsprogram inom dagligvaruhandeln : Kundens upplevelse av dagligvaruhandelns lojalitetsprogram i förhållande till kundnöjdhet och kundlojalitet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Lojalitetsprogram är idag både välkänt och välanvänt bland dagligvaruhandelns konsumenter. Ett tydligt mönster inom dagligvaruhandelns lojalitetsprogram är att de är skapade för att uppmuntra kunden till att göra upprepade köp. LÄS MER
23. Consumer ratings-reviews and its impact on consumer purchasing behavior
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Storytelling is one of the most creative, powerful and effective tools of modern marketing strategies and communication. Due to the expansion of social media, storytelling has become a popular marketing and sales tool that may affect consumer behavior. LÄS MER
24. Har du hört den förut? : En kvantitativ studie om bakgrundsmusik och dess påverkan på konsumenters emotioner och köpbeteende.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats undersöker bakgrundsmusikens påverkan på konsumenters emotioner och köpbeteende beroende på om det spelas bekant-, obekant- eller ingen musik i dagligvaruhandeln. Över en tvåveckorsperiod har studien samlat in 163 enkätsvar avseende musikens bekanthet samt kunders känslotillstånd i form av glädje och upprymdhet. LÄS MER
25. De fem sinnena som marknadsföringsverktyg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Vi har i vår studie valt att undersöka hur modebutiker kan påverka kundernas köpbeteende för att öka försäljningen med hjälp av sinnesmarknadsföring. Syftet med vår studie är att ta reda på hur sinnesmarknadsföring används och kan användas av butiker för att öka försäljningen. LÄS MER