Sökning: "Köpintention Online"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden Köpintention Online.

  1. 1. Kul men ful : En jämförelse mellan humoristiska och traditionella vinetiketter och dess påverkan på köpintention och upplevda värde

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Clara Malm; Emma Mackenhauer Olsen; [2023]
    Nyckelord :wine labels; packing design; humor psychology; humor in advertising; color psychology;

    Sammanfattning : Bakgrund: På senare tid har vissa dryckesföretag börjat frångå det som kallas traditionell design av vinetikett. De har istället börjat anamma en mer modern design med humoristiska och utstickande element på vinetiketterna. Men det finns delade meningar om hur konsumenter reagerar, värderar och påverkas av humoristiska vinetiketter. LÄS MER

  2. 2. Modekonsumtionens framtid : En kvantitativ studie om Generation Z och Millennials hållbara köpintentioner online

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sofie Täuber; Erik Nilsson; Juan Perona; [2023]
    Nyckelord :Theory of Planned Behaviour; Millennials; Generation Z; konsumentbeteende; hållbart mode;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka på vilket sätt miljömedvetenhet och socialt värde påverkar Generation Z och Millennials attityd mot hållbart mode och hur det återspeglas i köpintentionen när de handlar mode online. Vidare är avsikten att undersöka skillnader och likheter mellan dessa generationskohorter i denna inom kontext. LÄS MER

  3. 3. ONLINE KUNDRECENSIONERS PÅVERKAN PÅ KONSUMENTERS KÖPINTENTION INOM HOTELLBRANSCHEN : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexandra Eklund; Emma Lundström; Emma Sahlberg; [2023]
    Nyckelord :Online kundrecensioner; köpintention; hotellbranschen; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka i vilken utsträckning konsumenter inom hotellbranschen påverkas av konsumentrecensioner online, och vilka faktorer som haft inverkan på i vilken utsträckning konsumenter var mottagliga för kundrecensioner. Faktorer som kvantiteten och kvalitet på recensioner, recensionens plattform, om recensionen var positiv eller negativ, varumärkeskännedom och tidens relevans. LÄS MER

  4. 4. Samband mellan oro över klimatet och hållbara köpintentioner : En kvantitativ undersökning som skildrar kvinnliga och manliga konsumenter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tilda Bredberg; Sofia Hellberg; Lisa Andersson; [2023]
    Nyckelord :Recycled clothes; purchase intention; environmental concern; Theory of Planned Behavior; behavior beliefs.; Återvunna kläder; köpintention; oro över klimat; Teorin om planerat beteende; beteendemässiga övertygelser.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur oro för klimatet påverkar konsumenters köpintentioner av återvunna kläder. På grund av pågående klimatförändringar måste populationen ändra sitt konsumtionsbeteende mot en mer miljömässigt hållbar strategi. LÄS MER

  5. 5. Personaliserad marknadsföring inom dagligvaruhandel online i EU : En kvalitativ studie om hur svenska och tyska konsumenter uppfattar personaliserad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emelie Vedin; Mina Doderovic; [2023]
    Nyckelord :Personalized marketing; Perception; Online grocery stores; Sweden; Germany; GDPR.; Personaliserad marknadsföring; Uppfattning; Dagligvaruhandel online; Sverige; Tyskland; GDPR.;

    Sammanfattning : Personaliserad marknadsföring är betydelsefullt för e-handeln och dess framgång. “Personaliserad marknadsföring definieras som att designa och leverera skräddarsydda produkter och tjänster till enskilda kunder, personaliserad marknadsföring innebär med andra ord differentierade erbjudanden för enskilda kunder” (Chandra, Verma, Marc Lim, Kumar & Donthu 2022, s. LÄS MER