Sökning: "kundinvolvering tjänsteutveckling"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden kundinvolvering tjänsteutveckling.
1. Customer Involvement in the Product DevelopmentProcess at an SME Digital Business Platform
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Some of the world’s most valuable companies today are platform businesses. Both smaller and larger companies are turning their product and service development from a linear developmentapproach to a platform approach. LÄS MER
2. Radikal Kundinvolvering : - innovativt samskapande för tjänstekvalitet
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Tidigare forskning har visat att kundinvolvering kan ske på olika nivåer, där dehögsta nivåerna bidragit till bland annat ökad kundnöjdhet, konkurrenskraftigafördelar och förbättrat införande av nya tjänster hos organisationerna. Syftet medstudien har varit att bidra med kunskapsutveckling kring Radikal Kundinvolveringinom tjänstesektorn. LÄS MER
3. Tjänsteutveckling i en kundägd affärsmiljö : En kvalitativ studie om hur kundens behov är grunden till Länsförsäkringars tjänsteutveckling
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inom tjänsteutvecklingsforskningen har det traditionellt antagits att utvecklingsprocessen ska inspireras från produktutvecklingsprocessen. Möjligheten till företagets och kundens värdeskapande har därav begränsats. Tjänstens karaktärer betraktas som de faktorerna till att värdeskapandet bör ses på ett annorlunda sätt. LÄS MER
4. Teori Vs. Praktik : Kundinvolvering i tjänsteutvecklingsprocess
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
5. Kundinvolvering vid tjänsteutveckling : En studie om bankers kundinvolvering i dendigitala tjänsteutvecklingen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : During the 21st century banks have been going through big changes due to both digitization and increase in competition from niche banks. Furthermore, there has been a decrease in customer satisfaction during the last decade. LÄS MER