Sökning: "kundinvolvering tjänsteutveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden kundinvolvering tjänsteutveckling.

  1. 1. Customer Involvement in the Product DevelopmentProcess at an SME Digital Business Platform

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :ASTRID INGELS; YLVA SANNERUD; [2021]
    Nyckelord :User involvement; Customer Satisfaction; User research; Product development processes; Software development processes; Platform business; Användarinvolvering; Kundnöjdhet; Användarundersökning; Produktutvecklingsprocesser; Mjukvaruutvecklings-processer; Plattformsföretag;

    Sammanfattning : Some of the world’s most valuable companies today are platform businesses. Both smaller and larger companies are turning their product and service development from a linear developmentapproach to a platform approach. LÄS MER

  2. 2. Radikal Kundinvolvering : - innovativt samskapande för tjänstekvalitet

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Johanna Karlsson; Kirsi Minkkinen; [2019]
    Nyckelord :Customer involvement; Radical Customer Involvement; customer orientation; co-creation; effects of customer involvement; Lead Users; Total Quality Management TQM ; service development.; Kundinvolvering; Radikal Kundinvolvering; kundorientering; samskapande; effekter kundinvolvering; Lead Users; Offensiv kvalitetsutveckling TQM ; tjänsteutveckling.;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har visat att kundinvolvering kan ske på olika nivåer, där dehögsta nivåerna bidragit till bland annat ökad kundnöjdhet, konkurrenskraftigafördelar och förbättrat införande av nya tjänster hos organisationerna. Syftet medstudien har varit att bidra med kunskapsutveckling kring Radikal Kundinvolveringinom tjänstesektorn. LÄS MER

  3. 3. Tjänsteutveckling i en kundägd affärsmiljö : En kvalitativ studie om hur kundens behov är grunden till Länsförsäkringars tjänsteutveckling

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Hallström; Jenna Martinez; [2019]
    Nyckelord :tjänster; tjänsteutveckling; kundinvolvering; kundbehov; engagemang; värdeskapande;

    Sammanfattning : Inom tjänsteutvecklingsforskningen har det traditionellt antagits att utvecklingsprocessen ska inspireras från produktutvecklingsprocessen. Möjligheten till företagets och kundens värdeskapande har därav begränsats. Tjänstens karaktärer betraktas som de faktorerna till att värdeskapandet bör ses på ett annorlunda sätt. LÄS MER

  4. 4. Teori Vs. Praktik : Kundinvolvering i tjänsteutvecklingsprocess

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Adam Hammer Pettersson; Gustaf Ljung; [2017]
    Nyckelord :Innovationsteknik; Organisation; Utvecklingsprocess; Tjänsteutveckling;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Kundinvolvering vid tjänsteutveckling : En studie om bankers kundinvolvering i dendigitala tjänsteutvecklingen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Per Kettis; Eriksson Filip; [2017]
    Nyckelord :Service Innovation; Customer Involvement; Digitization; Service Development; Tjänsteinnovation; Tjänsteutveckling; Digitalisering; Kundinvolvering;

    Sammanfattning : During the 21st century banks have been going through big changes due to both digitization and increase in competition from niche banks. Furthermore, there has been a decrease in customer satisfaction during the last decade. LÄS MER