Sökning: "kundnöjdhet fastigheter"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden kundnöjdhet fastigheter.

  1. 1. Hyresgästens syn på Outsourcing : En kvalitativ studie på den kommersiella hyresgästen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Hugo Hellberg; Alfred Bertilsson; [2022]
    Nyckelord :Fastigheter; Outsourcing;

    Sammanfattning : Sammanfattning Outsourcing av fastighetsförvaltning är numera en helt accepterad och vanlig praktik inom fastighetsbranschen. Då hälften av samtliga fastighetstransaktioner genomfördes av utländska investerare och dessa ofta inte är väletablerade med en förvaltningsorganisation i Sverige, ser möjligheten för fortsatt ökning av outsourcing av fastighetstjänster stor ut. LÄS MER

  2. 2. Digitalization as a Parameter in Credit Assessments for Commercial Real Estate Companies on the Swedish Office Market : Existing Challenges and Future Opportunities for Credit Institutes and Real Estate Valuers

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Adam Denlert; Saga Zheng; [2021]
    Nyckelord :Digitalization; Credit assessment; Real Estate valuation; Sustainability; Operational efficiency; Customer satisfaction; Digitalisering; Kreditgivning; Fastighetsvärdering; Hållbarhet; Operationell effektivitet; Kundnöjdhet;

    Sammanfattning : The digital development in today's society is taking place at an impressive speed wheredigital solutions are implemented in all segments to make the world a smarter place tolive in. The real estate industry, has from a historical point of view, been consideredconservative and viscous for changes; however, the industry is facing major changestoday as digital technology is implemented in buildings with the purpose of makingthem smarter. LÄS MER

  3. 3. Kundbaserad fastighetsförvaltning – Kundnöjdhetens påverkan på fastighetsförvaltning

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Tobias Ronström; Joakim Källqvist; [2020]
    Nyckelord :Real estate management; Customer satisfaction; Customer-oriented management; Fastighetsförvaltning; Kundnöjdhet; Kunddriven förvaltning;

    Sammanfattning : Fastighetsförvaltning var tidigare ett tekniskt område där arbetet utgick från fastigheterna.Detta är något som inte det närmsta passar in på dagens fastighetsförvaltning, som utgår från flera intressenter och parametrar. Förvaltningen utgörs idag av flera tjänster som fungerar som ett helhetserbjudande för hyresgästerna. LÄS MER

  4. 4. Erbjuder fastighetsbolag ett utökat servicekoncept?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Rebecca Collstam; Hanna Stegrud; [2020]
    Nyckelord :Real estate; Service;

    Sammanfattning : I takt med att fastighetsbranschen blir mer kundorienterad ökar möjligheten för fastighetsbolag att utöka sitt tjänsteerbjudande för att möta kunders behov. Denna studie strävar efter att undersöka om fastighetsbolag i Malmö erbjuder tilläggstjänster utöver kärntjänsten vid uthyrning av lokaler. LÄS MER

  5. 5. Underhållsstrategier för bostadsfastigheter : fem modeller för inre underhåll

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Safir Ismail; [2018]
    Nyckelord :Property maintenance; housing maintenance; apartment maintenance; Fastighetsunderhåll; Inre underhåll; Lägenhetsunderhåll;

    Sammanfattning : Planerat fastighetsunderhåll bör ske på ett strategiskt och genomtänkt sätt. Om detta inte görs medför det allt som oftast att underhållsarbetet sker ostrukturerat med missnöjda hyresgäster som resultat. LÄS MER