Sökning: "kundservice utvärdering"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden kundservice utvärdering.

  1. 1. TOWARDS A DESIGN FRAMEWORK FOR EVALUATING BOOKING SYSTEMS : A Comprehensive Examination

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Emmy Gulliksson; [2023]
    Nyckelord :Booking Systems; Interface Design; Design guidelines; Design framework; Usability; User Experience; Heuristic Evaluation; Usability Challenges; Bokningssystem; Gränssnittsdesign; Designriktlinjer; Designramverk; Användbarhet; Användarupplevelse; Heuristisk utvärdering; Anvaändbarhetsutmaningar;

    Sammanfattning : This master’s thesis investigates the usability challenges in current booking systems and proposes a new design framework to address these challenges. The research encompasses an in-depth analysis of the usability issues associated with booking systems used to create the design guidelines for the framework. LÄS MER

  2. 2. Utvärderingsmetoder med hjälp av aktivitetsteori – Användarupplevelse utvärdering av ett orderhanteringssystem

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Anton Nilsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Välutformade användarupplevelser är viktiga för att skapa bland annat olika digitala produkter och hjälpmedel som har användarens bästa i fokus. För att kunna designa något som kan uppfylla användares behov av funktionalitet, tillfredsställdhet och samtidigt driva en hållbar digital utveckling behövs en förståelse för användare och deras handlingar. LÄS MER

  3. 3. Design av chatbots för SMF : Ett kundserviceperspektiv

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Joakim Vescovi; Farah Mohammed; Daniel Bayard; [2021]
    Nyckelord :Chatbot; Customer service; SME Small and medium-sized enterprises ; Design principles; Design Science Research; Action Design Research; Chatbot; Kundservice; SMF Små och medelstora företag ; Designprinciper; Design Science Research; Action Design Research;

    Sammanfattning : Chatbots är mjukvarubaserade system som syftar till att simulera konversation mellan olika aktörer med hjälp av text och/eller tal. Vanliga användningsområden för en chatbot är exempelvis kundservice, marknadsföring och underhållningssyften. LÄS MER

  4. 4. Hur kan telekomkunders användning av själv-serviceteknologi öka? : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Andreas Lidén; [2018]
    Nyckelord :Self-Service Technology SST ; Telecom Customers; User Experience UX ; Customer Experience CX ; Service Design SD ; Technological Acceptance; Telecommunications and Telecommunications Industry.; Själv-serviceteknologi SST ; Telekomkunder; User Experience UX ; Customer Experience CX ; Servicedesign SD ; Teknologisk acceptans; Telekommunikation och Telekombranschen.;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka hur telekomkunder användning av själv-serviceteknologi (SST) kan öka. Relevant litteratur som SST, teknologisk acceptans, user experience (UX), customer experience (CX) och servicedesign (SD) har identifierats och förankrat studien vetenskapligt. LÄS MER

  5. 5. Evaluation of Quality in Service Processes

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :MALIN LAGERCRANTZ; AMALIA WENNGREN; [2013]
    Nyckelord :Service process; quality; spare part management; lean principles; material planning; Serviceprocess; kvalité; reservdelshantering; leanprinciper; materialplanering;

    Sammanfattning : Electrolux är ett ledande globalt företag inom vitvaror och hushållsprodukter. Electroluxutvecklar, konstruerar och tillverkar varma, kalla och våta hushållsprodukter samt annansmåelektronik under olika varumärken. LÄS MER